RE: Dokumentacja (długie, ale przeczytajcie proszę)

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Pon, 1 Lis 1999, 15:15:05 CET

On Mon, Nov 01, 1999 at 01:06:13AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> Jeżeli chcesz to zrobić w jednym podejściu owszem. Jeżeli wyznaczysz to
> jako kierunek w którym należy iść to juz jest to mniej obciązające.
> Pierwszrego podejścia nikt chyba o zdrowych zmysłach nie będzie
> poroponował.

Mnie się ten pomysł wogóle nie podoba. A co przy uaktualnieniach
dokumentacji? W końcu ludzie w PLD zajmowali by się tylko dokumentacją.
Z drugiej strony, gdy twórcy programów tworzyli do nich dokumentację
świadomie wybierali narzędzia i format i napewno mieli jakieś powody.
Osobiście wolałbym, żeby PLD zawierało w miarę zunifikowany interfejs do
najpopularniejszy formatów dokumentacji, a samą dokumentację zostawiało
w formie w której jest rozprowadzana.
Moglibyśmy jedynie coś zmieniać, tam gdzie jest możliwość wyboru
formatu.

A co do dokumentacji, którą musimy zrobić do PLD - tu trzeba określić
standard i sie jego trzymać.
Mnie osobiście na JWL'99 przekonano do PDF-a, choć ma on swoje wady
(trudno przeszukiwać). Napewno SGML jest dobrym kierunkiem - ale co
dalej to nie jestem pewien.

Według mnie dokumentacja powinna wyglądać mniej więcej tak:
  - do każdej komendy przynajmniej minimalna strona "man"
  - do każdego pakietu/zagadnienia jakiś HTML czy PDF
  - z rzeczy które my tylko pakujemy - zostawiamy jak jest, w przypadku
  mnogości formatów zostawiamy man/info i HTML

Pozdrowienia,
         Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !