RE: Dokumentacja (długie, ale przeczytajcie proszę)

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pg.gda.pl
Pon, 1 Lis 1999, 18:44:17 CET

--

On Mon, 1 Nov 1999, Jacek Konieczny wrote:

> Mnie się ten pomysł wogóle nie podoba. A co przy uaktualnieniach
> dokumentacji? W końcu ludzie w PLD zajmowali by się tylko dokumentacją.

Nie. Chodzi o to by w przyszłości przy budowaniu pakietu dokumentacja była
przerabiana z texinfo i man (bo głównie o nie chodzi) _automatycznie_ na
Docbook (w wersji SGML lub od razu XML) i w
takiej postaci trzymana w dystrybucji. Kiedy będą już w powszechnym użyciu
przeglądarki XML będziemy do przodu.
Na razie ani z manów ani z info i tak nie można zrezygnować.

> Z drugiej strony, gdy twórcy programów tworzyli do nich dokumentację
> świadomie wybierali narzędzia i format i napewno mieli jakieś powody.
Strony mana pisze się ze względu na jego powszechność.
Dokumentację info - bo to oficjalny format GNU i są działające narzędzia.

Docbook liczy sobie wprawdzie osiem lat, ale w takich
zastosowaniach to ciągle nowość.

> Osobiście wolałbym, żeby PLD zawierało w miarę zunifikowany interfejs do
> najpopularniejszy formatów dokumentacji, a samą dokumentację zostawiało
> w formie w której jest rozprowadzana.
> Moglibyśmy jedynie coś zmieniać, tam gdzie jest możliwość wyboru
> formatu.

> A co do dokumentacji, którą musimy zrobić do PLD - tu trzeba określić
> standard i sie jego trzymać.
> Mnie osobiście na JWL'99 przekonano do PDF-a, choć ma on swoje wady
> (trudno przeszukiwać). Napewno SGML jest dobrym kierunkiem - ale co
> dalej to nie jestem pewien.

PDF to raczej format wynikowy.
Poczytaj to co podał Ziemek Borowski:
	http://www.oreilly.com/catalog/docbook/chapter/book/docbook.html
lub to co zgrubsza przetłumaczyłem:
	PLD-doc/SGML-DocBook/docbook-intro_pl/docbook-intro.html
zwłaszcza o ogólnych koncepcjach -
dlaczego warto oznaczać treść nie formatki itp.

Jeśli chodzi o pisanie własnych rzeczy to właśnie najlepiej
żeby były od razu robione w docbooku.

Pozdrawiam
Rafał