PPP

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Nie, 7 Lis 1999, 17:21:29 CET

On Sun, 7 Nov 1999, Jacek Konieczny wrote:

> Dobrze by bylo, zeby ten portslave i mgetty do wlaczenia samej
> transmisji (juz po autoryzacji itp.) uzywaly "ifup". W ten sposob
> przynajmniej konfiguracja interfejsów byłaby jednolita.
>
> Da sie to? Oczywiscie po odpowiednim przerobieniu rc-scripts (zeby ifup,
> mógl póścić PPP po stdin/stdout).

IMHO nie warto.
 Dlatego ze ifup-ppp nie sluzy do tego.
 Natomast przede wszystkim jest to niepotrzebna komplikacja, zarowno
ifup-ppp jak i portslava. W konfigu portslava jest taka opcja
(wzialem z mojej aktualnej konfiguracji):
{lineN|all}.pppopt /usr/sbin/ppp 115200 modem asyncmap 0 %i:%j netmask %m \
		noauth noipx noccp nodetach bsdcomp 15,15 debug \
                mtu %t mru %t idle %I \
                ms-dns 195.136.100.1 ms-dns 195.136.100.2

gdzie wszystkie %costam sa zastepowane danymi ktore przyslal radius w
paczce autoryzujacej. Jesli mielibysmy to zastapic ifup-ppp'em to
portslave musial by najpierw w podobny sposob generowac ifcfg-pppX a
pozniej odpalac ifup pppX.
Dodatkowo portslave czeka az odpalony w ten sposob pppd umrze, wtedy moze
wyslac do radiusa paczke Accounting-Stop.

 Nie widze powodu komplikowania tego. Wiecej: poniewaz cala procedura
bedzie sie odbywac co kilka minut, musi byc jak naj prostrza i jak
najszybsza. Nie ma sensu zamulac serwera odpalaniem jakis tam skryptow.

W przypadku ifup-ppp, ktore sa przeznaczone dla dzierzawek czy
wydzwaniania z domu, szybkosc nie jest tak istotna w porownaniu z
latwoscia konfiruracji i zarzadzania oraz co najwazniejsze mamy
doczynienia ze statyczna konfiguracja lacza.

> Pozdrowienia,
> Jacek

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL