rc-scripts 0.0.11

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Wto, 28 Wrz 1999, 18:53:31 CEST

On Tue, Sep 28, 1999 at 06:32:43PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> [...]
>   using $PARENTCONFIG.
>
> Za kawałek pakiet powinien być już na ftp (właśnie puściłem przez
> automaty).
>
> Mały komment:
>
> Konfigurowanie międzymordzi sieciowych przez LDAP w przypadku
> międzymordzia uplink chyba w tej chwili chyab za bardzo nei ma sensu.
> Rozumiem, że to moze mieć znaczenie np. w przypadku pracy typowej
> jednostki dla ISP gdzie jakieś interfejsy już są podnoszone, a chodzi
> tylko o to zeby łatwo zarzącą np. liniami dzierżawionymi na ppp czycoś
Po pierwsze: w rc-scripts 0.0.11 nie ma obsługi LDAP. To znaczy jest
   kawałek kodu, ale to jeszcze za mało żeby działało. Więcej jest w
   CVS.

Po drugie: czytanie konfiguracji z LDAP z punktu widzienia rc-scripts
   nie będzie się różnić od czytania tej konfiguracji z plików. Więc
   kazdy może sobie konfigurować w ten sposób co chce. Mnie na przykład
   to najlepiej się przyda do aliasów.

> Usunąłem source_config() w functions.network używanie $PARENTCONFIG i
> czytanie (chyba) dodatkowej konfiguracji per międzymordzie. Nie wiem co to
> miało być i jaki był tego zamiar ale IMHO jeden plik czy treż jedno źródło
> informacji o międzymordziu to już wystarczająco dużo .. chyba ,ze ja
> czegoś nie zrozumiałem w tym wszystkim i prosiłbym o jakąś dodatkową
> legendę co do tego do czego to miało służyć.

Mnie się zdaje, że tu chodziło o aliasy. Po co w ifcfg-eth0:0 umieszczać
wszystkie informacje, jeżeli część jest w ifcfg-eth0. Ale może się mylę?

> Propozycja małej modyfikacji. Chodzi o zmianę nazw plików
> /etc/rc.d/init.d/functions na /etc/rc.d/.functions i
> /etc/rc.d/init.d/functions.network na
> /etc/sysconfig/network-scripts/.functions.
Jeżeli nie umieszczać ich zupełnie gdzie indziej....

> To nie są pliki które muszą być widoczne w sposób "normalny" a i
> umiejscowienie functions.network w /etc/sysconfig/network-scripts wydaje
> sie jakby bardziej adekwatne. Co więcej w /etc/rc.d/init.d powinny być
> tylko skrypty do obsługi serwisów ..
Zgadzam się.

> i tu jeszcze jedna propozycja
> wygładzenia pod tym kontem tego co jest obecnie. Otóż chodzi o
> /etc/rc.d/init.d/{halt,shutdw}. Nie są to sktrypty z serwisami to po
> pierwsze, a te kilka ostatecznie wykonywanych czynności przy zamykaniu
> systemu chyba byłoby lepiej wstawić do /etc/rc.d/init.d/rc.halt które
> byłoby wywoływane z /etc/rc.d/init.d/rc po wykonaniu wszystkich skryptów z
> /etc/rc.d/rc6.d/K*.
A może po prostu do .functions?

Pozdrowienia,
        Jacek

--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !