ghostscript.spec

Śro, 12 Kwi 2000, 08:01:09 CEST

On Tue, 11 Apr 2000, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> zaleca sie czytanie nowych changelogow ;)

Sam już powoli tracę pewność co do powyższego.

Może opis bierzącej sytuacji ..

Gs wymaga troche innej wersji libjpeg ponieważ z tego co mówił Arek Adobe
palnął jakąś głupotę w rozpoznawaniu nagłówka jpeg. Work aroud to
zmiana jaka trafiła do libjpeg i z tą wersją gs chodzi poprawnie. Skutek
uboczny tej zmiany to kłopoty w uruchamianiu aplikacji korzystajacych z
libjpeg ponieważ dyskretnie zmienia sie interfejs binarny biblioteki.
Pomaga tu pełna rekompilacja wszystkiego cio korzysta z libjpeg.

Ma to dwie złe strony:
- wszystko wymaga rekompilacji,
- wszelkie programy dosepne tylko w binarkach z naszym obecnym
  libjpeg nie bedą poprawnie pracować.

Kluczem do włąściwego rozwiązania jest chyba jednak identyfikacja miejsca
wystąpienia błędu który był usuwany poprzez używanie unnej wersji
libjpeg. Miejscem tym jest gs, a konkretnie rozpoznawanie nagłówka wjpeg w
ps/pdf. Libjpeg bez wWO jaki mamy jest poprawny i to oznacza, że jednak
nie powinien mieć on popraeki którą obecnie mamy.

Właściwa poprawka na gs jednak powinna polegać na takiej zmianie żeby było
możliwe (jakoś) używanie shared libjpeg i poprawne rozpoznawanie nagłówka
w jpeg czyli ta poprawka powinna być tak konstruowana żeby dotykała
wyłącznie źródeł gs .. i takie byłoby rozwiazanie idealne choć nie wiem
czy jest to wogóle realizowalne. Jezlei nie jest to realizowalne to
jedymym rozwiazaniem jest statyczne linkowanie sg ze skorygowaną wersją
libjpeg .. i tymczasowe rozwiązanie (IMHO) chyba jednak będzie musiało
polegać na czymś takim, bo w przeciwnym wypadku wiąże się to z tymi dwoma
niedogodnościami. Przyznam się, że zmianę na używamnie systemowego libjpeg
zdecydowałem sie tylko po ektórze komentaża w Makefile, a z niego wynikać
ma że tylko nie można było linkować z libjpeg 6a.