konta na sparc

Nie, 16 Kwi 2000, 18:29:13 CEST

On Sun, 16 Apr 2000, Paweł Wilk wrote:
[..]

> proponuję team.pld.org.pl :>
> i takie już rozwiązanie coby tam robić swoje strony i FTP zawierające
> łatki, dokumentacje, słowem wszystko co się z PLD wiąże i jest w tej
> chwili rozwalone po różnych serwerach, z których ludzie korzystają.

Moze być i team.
W obecnej infrasdtrukturze jest jeszcze jedna mała wyrwa. Otóż trzeba
zapewnić sobie pewien minimalny poziom autentykacji i identyfikacji.
Naturalnym sirodkiem będzie używanie PGP.

Kwestia tylko ".. jak ?".
Chodzi o gromadzenie konserwacje i zapewnienie pewnego minimalnego poziomu
ufności takich sirodków.

Przyznam, że nie znam różnych bardziej zaawansowanych niuansów używania
PGP, a także zapewne nie zdaję sobie sprawę z tego jakim "przepisom BHP"
powinno to podlegać. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zrobienie modułu
w którym każdy bedzie mógł zrzucić własny klucz po to żeby inni mogli te
dane ściągać i włączać do własnych kułeczek kluczy. Można też wykorzystać
zapewne serwer kluczy .. jakiś już istniejący i działający bądź postawić
nasz własny.

Jeżeli ktoś mógłby zaproponować cokolwiek tutaj i/lub ma jakieś szersze
doświadczenai w tej materii to prosiłbym o jakieś wskazówki które
pozwoliłyby utrzymmać to na odpowiednim poziomie. Chodzi na tym etapie o
sformułowanie konkretnych poytrzeb co do zaplecza technicznego i post
factum po ich urucjhomieniu i skonfigurowaniu sformułowania jakiś
minimalnych zaleceń jak sie nimi posługiwać

Klucze PGP będą potrzebne nie tylko do ewentualnej autentykacji wiadomości
ale także będą używane przy dostępie do wszelkich automatów i w tym sensie
zanim np. wykończę pierwszą wersje nowej automatyki wartoby było mieć
gotowe już tutaj zaplecze z którego danych mogłby korzystać trakie
automaty. W tej chwili autentykacja przy dosepie do builderów (wysyłanie
podPGPowanych zleceń na builder w pld.org.pl) jest realizowana od początku i
tak z użyciem PGP.