Re: Instalacja: uzupełnienie

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Pon, 17 Kwi 2000, 20:08:50 CEST

On Mon, 17 Apr 2000, Tomasz Kłoczko wrote:
> Zaraz pójdzie zlecenie powiedź tylko w jaki to katalog wrzucać.
wstrzymajcie się do po świętach :) mam nadzieję, że od tego czasu
skończę instrukcję, i wyprodukuję z naszych zasobów pierwszy obraz ISO
płytki (bootowalny).
Póki co jeszcze zostało parę rzeczy do zrobienia: utempter+SysVinit
(to co Paweł pisał: wygląda na jakiś bug w rpmie, bo nie chce uznać
zależności Requires<->Prereq, było kilka listów wyżej), mawk+gawk
(/bin/awk powinien być od mawka, a w specach nie zmieniłem tego
jeszcze do końca), kernel (nowa wersja, + poprawka skryptów w %post)

Do osób mających dostęp do builderów: na moim ftp
(ftp://sokrates.mimuw.edu.pl/pub/PLD/i386) leży coinst.rpmy z listą
pakietów do zainstalowania jako podstawa. Do przejrzenia (może coś
jest tab zbyteczne), a potem chciałbym mieć wszystkie te pakiety
pobudowane, tak żeby można było je ściągać z FTP (w tej chwili
niektóre, np. setup albo rc-scripts, mają jeszcze małe błędy albo
braku w zależnościach). To już jest sprawdzona lista, zresztą z jej
pomocą była przeprowadzana prezentacyjna instalacja na PLUGu, a potem
ja sam sobie instalowałem na sokratesie - nie ma braków w
zależnościach, i wszystko razem działa. Po wrzuceniu zostaje do
zrobienia fstab, lilo.conf i passwd dla roota). BTW: żaden pakiet nie
daje fstaba, tak samo żaden nie daje /etc/filesystems. Czyżby to powinno
być w setupie?

A, to od razu póki pamiętam:
poprawki wymaga shadow (tzn. źródła powinny być z shadowa z CVSa) - w
tej chwili do util-linux dochodzi chfn i chsh, które mają spieprzoną
obsługę pama - w repo to już jest poprawione.

Druga rzecz to wykorzystanie pam_group - chyba trzeba to zacząć wtykać
do plików pama, bo nie ma: su, login...

Aha, i jeszcze co do instalatora: myślę już o rozbiciu listy pakietów
na podgrupy, przynajmniej na potrzeby bootkietki: miałem przykre
doświadczenie, jak podałem do prowizorki ponad 1500 pakietów, a z tego
instalowanych miało być niecałe 100 - układał zależności przez
przeszło 20 minut... dlatego i tak pakiety z basesystemu muszę
wyrzucić do osobnego katalogu.

I co do base.tar.gz: w obecnej chwili można ten plik całkowicie
wyeliminować - zależności już są tak poukładane, że próba instalacji w
ogóle bez dodawania base (poza zrobieniem kilku pustych katalogów)
skończyła się sukcesem, nie licząc np. "script execution failed" przy
info, który wymagał fileutils, które wymagały info :) - w repo już
jest poprawione i powinno działać bezproblemowo.

Uff, to tyle :)

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sith.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...