Instalacja - stan obecny

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Sob, 22 Kwi 2000, 17:00:33 CEST

On Fri, 21 Apr 2000, Artur Żarnowski wrote:
> Pobawiłem się trochę PAM-em i udało się!
> A oto dlaczego nie działało:
> 1. Root ma domyślnie ustawionego shella na /bin/sh (w przeciwieństwie do
>    userów, którzy mają basha).
> 2. Login, su itp. używają m.in. modułu pam_shells.
> 3. W /etc/shells nie ma /bin/sh.
> 4. Jak się okazuje /bin/sh jest symlinkiem do /bin/ksh -- jego również nie
>    miałem w /etc/shells.
dziwne...

if [ ! -f /etc/shells ]; then
        echo "/bin/ksh" > /etc/shells
        echo "/bin/sh" >> /etc/shells
else
        if ! grep '^/bin/ksh$' /etc/shells > /dev/null; then
                echo "/bin/ksh" >> /etc/shells
        fi
        if ! grep '^/bin/sh$' /etc/shells > /dev/null; then
                echo "/bin/sh" >> /etc/shells
        fi
fi

to wszystko jest w pdksh.spec w repo. Czyżby w pakiecie z FTP tego
brakowało? A może to kwestia braku "prereq: grep" w pdksh?

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sith.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/