Console-tools

igorw@poczta.onet.pl igorw w poczta.onet.pl
Pon, 10 Kwi 2000, 15:41:17 CEST

[niedziela, 09 kwiecień 2000], Jakub Bogusz napisał(a):

> To raczej nie sprawa fontu, tylko jego wielkości.
> Standardowa wysokość fontu na EGA to 14 linii; nie wiem, czy EGA w ogóle
> trawi fonty o wysokości innej niż 8 lub 14, ale jeżeli tak, to przy foncie
> 8x16 linii tekstu byłoby mniej niż 25...

Sprawdzę któregoś dnia font o wielkości 14 linii.

> Poza tym nie wiem, jak consolechars zmienia wysokość fontu - może na VGA
> to działa, a na EGA nie.

Jakieś 3 lata temu instalowałem na EGA jakiegoś starego RH, chyba 5.0. Głowy
bym nie dał, ale chyba miałem na tym pliterki. Potem ten monitor stał w
piwnicy, ostatnio przydał sie do małego serwera - i tak najczęściej jest
obsługiwany przez ssh, ale uznałem że nie zaszkodzi uzyskać polski font na
konsoli.

--
Igor Wawrzyniak
Registred Linux User #150829