GLX

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Sob, 15 Kwi 2000, 16:44:30 CEST

Przygotowuję pakiet z Utah-GLX. To wrzuciłem do CVS jeszcze się nie
kompiluje, ale nie wiem gdzie będę go kończył.

Pakiet ten byłby zamiennikiem pakietu Mesa.

W każdym razie jest kilka problemów do rozwiązania:
- zależności. Wszystko co wykożystuje OpenGL w tej chwili ma
  "Requires: Mesa". Mogę dać "Provides: Mesa" i nawet dużo nie minę
  się z prawdą
- pakiet -devel. Nie wiem czy zbudować nowy, czy wystarczy Mesa-devel.
  W większości są to te same pliki nagłówkowe. Dochodzi tylko coś w
  rodzaju "glx.h". Ale większym problemem są pliki "*.so". W Mesie
  wskazują na "libGL.so.1.2" i "libGLU.so.1.2", a z GLX przychodzą
  "libGL.so.1.0" i (opcjonalnie, ale ja go wrzuciłem) "libGLU.so.1.0",
  więc po zainstalowaniu GLX i Mesa-devel zostaną błędne linki
- obsługa AGP: potrzebuje dodatkowego modułu "agpgart". Trzebaby to też
  zapaczkować
- Uaktualnienie XF86Config. Wypadałoby, aby po zainstalowaniu moduł glx
  od razu działał. Trzebaby więc jakoś w "%post" wpisać go so sekcji
  "Modules" w XF86Config, względnie dodać cąłą sekcję.
  Najlepszy chybaby był skrypt w AWK, ale ja nie znam awka :-(
  Może ktoś chętny?

Utah-GLX jest tylko do XFree 3.3.x, ale IMHO warto go zrobić, bo na
razie nie zbyt można się przestawiać na XF 4.0. Nawet w 3D Utah-GLX
obsługuje więcej niż nowe Xy.

Pozdrowienia,
	Jacek

--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/