kernel

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Wto, 25 Kwi 2000, 22:01:20 CEST

Na początek prywatna wycieczka do blizbora: to nie isp-tech ! :-)

[wtorek, 25 kwiecień 2000], blizbor napisał(a):

> Jasne. Wkompilowales ipchains ? Do tego dodany jest w dystrybucji
> skrypt skutecznie je konfigurujacy ?

ipchains było już dawno.

> Ilu ludzi z tego skorzysta ?

Skorzysta pewnien procent. Jakieś _prawdziwe_ przeciwskazania ?

> Yop, i skutecznie wywalic system. Dziala niestabilbie.

> VESA - wodotrysk. Nie wszedzie dziala.

Nic nie obliguje cię do włączania fb przy starcie.

> Kompletny ? Wlacz wiec wszystkie ficzery w kernelu.
> Czy uzyteczny ? Wywal smieci i niestabilne bzdety w rodzaju reiserfs.
> To bedzie przelomem ale po ___dopracowaniu___.
> Jesli kompletny to czy kernel jest spatchowany chocby patchami solar
> designera ?

Jest.

> Albo chociaz ma wpakowane poprawki Medusa ?

A co to ?

> Tu slizgamy sie po krawedzi dywagacji filozoficznych o wyzszosci swiat
> bozego narodzenia.

Wielkanoc rules. :-)

> [...]
> Nie traktuj uzytkownikow jak debili. Minimalny kernel jest lepszy.
> Jesli cos nie dziala nie musisz sie tlumaczyc ze to czy tamto tylko
> piszesz
> "dostarczamy dla wygody pakiet FreeS/WAN, kernel przygotowuje sobie
> uzytkownik sam"
> Przemuslales sobie ile wiecej szans na padniecie jest w rozdmuchanym
> kernelu ?

> KAZDY admin ktory nie jest debilem kompiluje sobie jadro sam.

> Co ma piernik do wiatraka ? Co ma np wkompilowanie protokolu appletalk
> do dodania do dystrybucji narzedzi pozwalajacych z niego korzystac ?

Niektóre narzędzia wymagają obecności zmodyfikowanych plików nagłówkowych jądra.
Dlatego są patchowane źródła kernela.

> Chwila, chwila. Co to za pierdoly ? Czym mierzona konkurencyjnosc ?

> OK, ok. Od razu wgrac miliard bzdetow. A cooo... To niewazne ze sa na
> plytce,
> to niewazne ze mozna po prostu zrobic wygodne narzedzie do ich
> uruchamiania,
> w tym przystosowania kernela do ich obslugi. Wazne zeby wkompilowac o
> dziesiec
> ficzerow wiecej niz konkurencja. Wazne zeby zajac o 10 mega miejsca na
> dysku wiecej.

Podsumowując: bilbor nie masz pojęcia co to znaczy przygotować dystrybucje.
EOT

wiget
--
wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl		DS T17 Bofh