rc-scripts mini todo (było: Re: Instalator CD.)

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pią, 4 Sie 2000, 13:45:51 CEST

On Fri, Aug 04, 2000 at 01:21:39PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]
> jest oczywiste. Wygląda, że wszystko jest na miescu tyle że odpowiednie
> programy powinny czytać te rzeczy poprzez jakiś interfejs w libc (coś ala
> getpwnam() dla mapy passwd). Może źle szukam ale jakos się na to nie mogę
> nadziać. W razie czego całą mapę możnaby chyba przeczytać przez
> __nss_configure_lookup() (nss.h).
> Z poziomu NIS/NIS+ zapewne możnaby przelać z mapy ethers do /etc/ethers za
> pomoco {nis,yp}cat w kawałku skryptu inicjującego NIS ale czy to powinno
> być tak robione ?
> Spróbuję pogrzebać troche w solku to może cos znajdę na ten temat.

Sam zerknąłem także i widze że jedyna funkcja jaką udostępnia NSS jest
__nss_ethers_lookup() co jest mocno niewystarczające w naszej sytuacji.
Nie widze więc powodu aby przejmować sie /etc/nsswitch.conf itp a raczej
rozszerzyć format pliku /etc/ethers (zmieniając oczywiscie jego nazwę),
udokumentować ten rozszeżony format i już.

> Jeżeli dany arp/rarp jest w masce sieci interfejsu to napewno powinien być
> przypisany do tego właśnie interfejsu (inne przypisanie raczej nie ma
> sensu). W pozostałych przypadkach polecenia arp/rarp _wymagają_ podanaio
> interfejsu. IMHO ip też powinno podobnie działać i jeżeli tak nie jest to
> możnaby to uznać za swego rodzaju błąd w działniu.

To nie błąd w działaniu ale planowa właściwość. Zresztą możesz napisać do
ANKa w tej sprawie aby się upewnić, że ip wymaga podania nazwy ifc w celu
dopisania jej do bazy arpa w jądrze.

Wiget
--
Artur Frysiak