Instalacja PLD [bylo [CLUG]: Wczorajsze spotkanie]

Wojciech "Sas" Cieciwa cieciwa w alpha.zarz.agh.edu.pl
Czw, 6 Sty 2000, 10:59:49 CET

On Thu, 6 Jan 2000, Jacek Rzęsista wrote:

> Tak reasumując temat PLD z wczorajszego spotkania, możeby tak ktoś podał
> listę (przynajmniej minimalną) pakietów potrzebnych do zainstalowania i
> pokrótce opisał metodę instalacji (zdaje się, ze Wojtek Cięciwa się
> deklarował, że jeżeli będzie zapotrzebowanie, to "wykopie" skądś taką
> instrukcję :-).

OK.

To co idzie jest oparte na:
ftp://ftp.ps.pl/pib/Linux/PLD/1.3-PLD/INSTALL.txt

UWAGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NIE POLACM INSTALACJI TEGO OD RAZU, NALEZY POCZEKAC, NA CIAG DALSZY
PRZECZYTAC CALOSC, _ZROZUMIEC_ !!! I PO DOKLADNYM PRZESTUDIOWANI TEKSTU
ZABIERAC SIE DO PRACY

1. Potrzebujemy:
   dzialajacy komputer z DOSem, Win lub Linuxem.
   (gdzies musimy zrobic dyskietki instalacyjne...)

2. Dysk, na ktorym mamy pakiety z PLD, lacznie z programami
   rpm2cpio i cpio
   (wskazany jest w formacie ext2)

3. Nowy komputer z czystym dyskiem,

4. dyskietek instalacyjnych (z PLD 1.3 powinny dzialac)
   ftp://ftp.ps.pl/pub/Linux/PLD/1.3-PLD/boot-1.44/
   boot.img i ew. scsi.img

5. Zakladamy partcje za pomoca fdiska.
   Twozymy filesystem za pomoca mke2fs

6. Podpinamy drugi dysk(ten gdzie sa pakiety)

7. Rozpoczynami instalacje pakietow.
   montujemy _DOCELOWY_ dysk jako np: /install
   # mount -t ext2  /dev/hdXx /install
   gdzie Xx to partycja i nr dysku gdzie ma stanac PLD.

   zaczynamy od zainstalowania rpm-a:
   cd /install
   rpm2cpio <sciezka>/rpm-3.0*.rpm | cpio -ip
   inicjujemy baze rpm-a:
   rpm --initdb --root /install
   nastepnie instalujemy
   rpm -Uvh --nodeps <sciezka>/filesystem*.rpm
   jeszcze raz instalujemy rpma (aby poprawnie byl w bazie)
   rpm -Uvh --nodeps --force <sciezka>/rpm*.rpm

   po tym zaczynamy instalowac pakiety bazowe.
   Lista pakietow jak mi teraz przychodzi do glowy to:

   mkbootdisk
   mkinitrd
   pam
   pdksh
   passwd
   pwdb
   raidtools
   rc-initd
   rc-scripts
   root
   setup
   slocate
   dev
   SysVinit
   utemper

  Ciag dalszy bedzie jak tylko skonsultujemy powyzsze informacje z
PLD-Team.

  Mam nadzieje, ze Tomek, lub ktos inny z PLD-list uzupelni i poprawi moje
wypociny :))

Pozdrawiam.
					Sas.
--
{ Wojciech 'Sas' Cieciwa }  { Member of PLD Team                              }
{ e-mail: cieciwa w alpha.zarz.agh.edu.pl, http://www2.zarz.agh.edu.pl/~cieciwa }