bugs: dev, setup, inne

Pon, 19 Cze 2000, 09:51:03 CEST

On Sun, 18 Jun 2000, Jakub Bogusz wrote:

> Disclaimer: to, o czym będę pisał w najbliższym czasie dotyczy zawartości
> CVS jaką mam na płytkach nagranych 5 czerwca, więc część już może być
> poprawiona (niestety w domu mam tylko modem, a jak jestem na uczelni, to
> mam do pisania projekt z Win* i nie mam czasu na cvs).
>
> Po kolei:
>
> * setup (może nie tyle błędy w tym pakiecie, co konflikty z innymi):
>   = /etc/group:
>     - gid 21=games, natomiast pakiet slocate usiłuje dodać grupę slocate z
>       gid właśnie 21.

To przy jakimś upgrade czy instalacji od podstaw ?

>     - pakiet utempter używa grupy "utmp", której w /etc/group nie ma (w RH
>       to był gid 11)

Ta grupa była tworzona w %pre utemptera ale zostało to wycięte ze względu
na zapętlenia zależności .. i niedokończone.

>   = /etc/passwd
>     - użytkownik adm ma HOME=/var/account, którego już nie ma (kiedyś był
>       taki katalog w pakiecie filesystem, po zainstalowaniu FHS-2.1
>       zniknął)

/var/account należy do psacct. Chyba trzeba bedzie zmienić katalog domowy
dla adm.

>   = /etc/services
>     - pakiet sane przy instalacji automatycznie dopisuje swoją usługę
>       do inetd.conf na porcie "sane", którego ani nie ma w services, ani
>       nie jest automatycznie dopisywany - więc przydałoby się zrobić jedno
>       lub drugie. W przykładzie użycia saned podany był port 6566/tcp.

Racja.

> * dev
>   - niekonsekwentne uprawnienia CD-ROMów (część 0640,root,disk a inne
>     0664,root,root)
>   - w tym: cdu31a i sonycd to to samo urządzenie - uprawnienia różne
>   - midi,rmidi,music,sequencer - to też dźwięk i chyba powinno być
>     potraktowane tak jak dsp, czyli 0660,root,audio

Ano. Zaraz wrzucę poprawkę ale dev jest generalnie do przepisania. Trzeba
go oprzeć o nasz skrypt do tworzenia wszystkich /dev/*.

>   - urządzenia svga* i js* - też dobrze byłoby udostępnić userom lokalnym
>     przez jakąś grupę
>   - cui* to "callout device for ttyI*" - czy nie wszystkie callout są
>     "obsolete"? To jedyne cu*, które są w tym pakiecie.
>   - może dodać urządzenie nvram (10,144)?

Od czego to jest ?

>   - mam wrażenie, że podczas budowania na nie-x86 część plików jest
>     kasowana jako że "never exist on xxx", ale pozostaje w %files, więc
>     pakiet nie zbuduje się?
>   - czy po upgrade dev nie trzeba restartnąć sysloga? Mi zaczął sypać
>     komunikatami na konsolę (po restarcie się uspokoił) - chyba z powodu
>     nadpisania fifo /dev/syslog.

Albo dodać w syslog i syslog-ng odpowiednie %triggerpost -- dev z
restartem sysloga/syslog-ng albo /dev/syslog przenieść do
syslog/syslog-ng. Chyba to drugie bezie bardziej właściwe.

>   - może ten pakiet jakoś podzielić? 2049 urządzeń w katalogu /dev/rd, 769
>     urządzeń w katalogu /dev/ida, 322 urządzenia dotyczące ISDN, 296
>     urządzeń SCSI... nie każdy tego potrzebuje; niby miejsca nie zajmuje,
>     ale to są już tysiące inodów...

Nie mam co parwda pewnosci czy nie wartoby zacząć powoli migrować w
kierunku devfs.

> Przy okazji - na temat pam: dev zostało przystosowane do korzystania
> z pam_group - więc chyba przydało by się dopisać używanie tego do
> plików konfiguracyjnych pam - tym bardziej, że z dokumentacji nie bardzo
> wynika, jak dopisać wywołanie pam_group do /etc/security/login
>
> Po drugie: skoro pam Provides: pam-pld, to może dopisać Requires: pam-pld
> do util-linux - bo co jakiś czas na pcol pojawiają się skargi, że po
> zainstalowaniu util-linux z PLD (na pam nie z PLD) nie da się zalogować.

Ano.

> Drugi sposób rozwiązania tego to Requires: /lib/security/pam_unix.so - ale
> ten pierwszy chyba jest lepszy.
>
> Z innych rzeczy:
>  * tar (1.13.17-1) się nie kompiluje, pomogło dopisanie automake przed
>    %configure (nie mógł znaleźć fnmatch.h)
>  * wv:
>    - shellowi nie spodobało się ">&/dev/null" w .specu
>    - jest rm -r zamiast rm -rf w .specu

Wogóle pod konten nadpisań przy jakis cp/mv i rm bez użycia force
trzebaby przejrzeć wszystkie spece.

>    - na dwa powyższe bym nie marudził, ale pakiet nie obsługuje DESTDIR
>  * libwmf
>    - nieaktualny DESTDIR-patch, mam poprawiony, mogę wrzucić
>    - nie znajduje freetype, trzeba coś zmienić skryptach configure
>    - jakąś starszą wersję libwmf przerobiłem na shared zamiast statycznej
>      biblioteki, z tą mogę zrobić to samo - warto (wtedy np. mswordview
>      linkuje się dynamicznie)?

Rzeczywiście. Do poprawki.

>  * postgresql - ogólny bałagan, część bibliotek wylądowała w dwóch
>    pakietach (-clients i -libs), pgaccess jaki ląduje w pakiecie to krótki
>    skrypt, usiłujący wywołać sktypt w wishu, którego nie ma w żadnym
>    pakiecie...

$ rpm -qf /usr/bin/wish
tk-8.0.5-31
Co do reszty nie przyglądałem się ale sam mam zanotowane, że obecna wersja
postgresql nie potrafi sobie dać rady z upgrade z wersji z RH gdzie są
pakiety postgresql-{jdbc,python,server,test}.

> Oprócz tego sporo pomniejszych (mniej przeszkadzających) błędów, za
> których poprawianie wezmę się jak skończę sesję... uff.

Jak znajdziesz czas to podrzuć resztę :)