Do autorów tekstów na www

Pon, 13 Mar 2000, 23:15:50 CET

On Mon, 13 Mar 2000, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> [...]

>    dotyczący konkretnie cvs.pld:
> 	- jak uzyskać dostęp
> 	- pierwsza sesja
> 	- posługiwanie się builderem
> 	- wrzucanie binarek i łat, a wrzucanie speców
> 	- posługiwanie się adapterem
> 	- korzystanie z cvsweba
> 	- o plikach TODO i innej dokumentacji dostępnej tylko w cvs-pld
>
> 2. Podręcznik developera:
>    Przydałoby się o więcej o makrach
>    Chciałbym opisać robienie speca etapami z wykorzystaniem
>    --short-circuit i opcji -bl
>    Nie zaszkodziłoby też słówko o robieniu łat na info i o home-etc.

Widzaiłbym to tak, że dobrze żeby pojawiły się trzy częśći dokumentacji:
- Podręcznik developera (PLD DHB: PLD Developers Hand Book) - i to
  bazowałoby na tym co już zrobiłeś,

- opis cech zasobów charakterystyczny dla PLD czyli to co stanowi, że te
  zasoby w jakis sposób się odrózniają - ta część miałaby odnośniki do
  szczegółowych opisów poszczególnych kawałków jak opis rc-scripts,
  rc-inetd, sposobu budowania pakietów (w tej części byłoby zapewne sporo
  odnosników do DHB),

- opis typowych przypadków na jakie mozna się naciąć przy instalowaniu
  zasobów PLD (rodzaj PLD Install FAQ).

Tak czy inaczej w tej chwili to co nalezy omawiwać to szkielet. Treścią
właściwą będzie można to wypełnić potem jak wiadomo będzie jaką
konstrukcję całości chcemy otrzymać.

> 3. Co z PNIAM. Czy to się rozwija i będzie stosowane?

Po woli trzebaby chyba próbować migrować w kierunku od PAM do PNIAM ale to
wymagać będzie pracy bo PNIAM jest w zasadzie tylko biblioteką z małą
ilością oprogramowania które immplementuje korzystanie z możliwości jakie
w PNIAM istnieją. W tym sensie warto żeby dobra dokumentacja do PNIAM była
pod ręką.

> Oprócz tego przydałby się chyba osobny rozdział o autoconf/make itd.

W zasadzie mam na coś takiego zamówienie z jednego z czasopism więc będę
to robił. Muszę jeszcze tylko uzyskać zapewnienie, że swobodnie będę mógł
te materiały używać nawet przed publikacją na stronach PLD, a po
wydrukowaniu materiały będą GNU. Do pewnego stopnia jest to osobny kawałek
dokumentacji i raczej powinien on być w dokumentacji dla developerów w
częsci "Różne" :)