instalacja

Paweł Gajda pawelg w obop.com.pl
Pią, 31 Mar 2000, 13:47:48 CEST

czwartek 30/03/2000 19:05:25, Sebastian Zagrodzki:
> rc-scripts chyba raczej... ale możliwe.
> ale wszystko jedno - znaczy się fileutils
> poprawione

Przepraszam, niejsno się wyraziłem i chyba się nie zrozumieliśmy.
Chodziło mi o dołożenie do base.tgz tych programów, a w () był
pakiet potrzebujący tego do instalacji.

Po przyjrzeniu się zależnościom, sądzę, że można jednak
dołożyć SysVinitowi Prereq: fileutils shadow

%post z SysVinit:
if [ -f /var/log/wtmp ]; then
        mv -f /var/log/wtmp /var/log/wtmp.rpmsave
fi
touch /var/log/{lastlog,wtmpx,btmpx}
chmod 0644 /var/log/lastlog /var/log/wtmpx
chmod 0640 /var/log/btmpx
chgrp utmp /var/log/wtmpx

Brakuje mu także Prereq: utemper (tworzy grupę utmp)

> czyli %package -n info z texinfo.spec. Poprawione

OK, tylko Requires nie wymusza na rpmie
kolejności i należałoby wstawić to do Prereq.

> no to nie poprawione :>>

Miał tu być SysVinit.

> jak rozumiem przeprowadzałeś testowe instalacje i to były jedyne byki
> które wyłapałeś?

Na razie instaluję jedynie 69 pakietów (po dołożeniu zależności wychodzi 74),
przyjęte przeze mnie za basesystem i to już właściwie wszystkie byki
(w _samej_ instalcji, jak dotąd jeszcze nie zabootowałem systemu),
poza oczywiście niepotrzebnymi zależnościami, jak:
- util-linux -> tcsh, bash (-> readline)
- syslog     -> perl (-> gdbm)

Należałoby IMO ustalić listę pakietów, które dadzą
minimalny system. Zapewne masz taką wstępną(gotową już?) listę?
Ta, na której trenuję leży na http://hq.obop.com.pl/~mis/basepkgs.txt

> BTW, mam taką propozycję: dorzuć do prowizorki opcję która pozwalałaby
> ściągnąć plik coinst.rpmy z serwera. Druga propozycja jest taka, żeby
> w razie wystąpienia braków w zależnościach dla każdego pakietu z
> osobna dać możliwość:
> a) instalacja bez zależnoćci (nodeps)
> b) doinstalowanie brakujących pakietów
> c) nieinstalowanie pakietu.
> Dzieki temu uniknie sie wielokrotnego poprawiania pliku z lista
> pakietow.

Oj nie, prowizorką (jak i kodem instalującym pakiety) zajmuje
się Paweł Kołodziej. Nie posiedzę na tym, ponieważ chcę uruchomić
instalator właściwy.

Obecnie jest w nim tak, że lista "base" pakietów
jest instalowana wraz z zależnościami.

BTW pisałeś coś o buiderach, są już? Przdałoby mi się do testów
przebudowanie kilku pakietów z ostatnimi poprawkami.

Paweł