kolejne pstryki

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Wto, 14 Lis 2000, 20:05:48 CET

wtorek 14/11/2000  8:35:07, Rafal Cygnarowski:

> Ja boje sie tylko jednej sytuacji:
> plik xxx.h z pakietu *-devel-* jest w konflikcie z plikiem yyy z
> pakietu...
> 1. mozna przyjac, ze jezeli duze aplikacje nie beda sie ze soba gryzly
> (np. gnome/KDE/Perl czy cokolwiek innego) to wrzucamy to do tego wora,
> a kazda aplikacja mniejsza, ktora sie pojawi i zacznie sie klocic
> z tymi plikami bedzie musiala leciec do %{_includedir}/%{app_name}

Można sobie przyjmować dopóki takie konflikty nie wystąpią :->
W kdelibs są takie "charakterystyczne" nazwy jak:

statusbarprogress.h
netwm.h
addressbook.h
arts/
booktoken.h
dom/

Wątpię by nikomu nie przyszło do głowy nazwać tak nagłówków.
Skoro sami autorzy zakładają domyślną instalację całości w kde/
to przyjmują to poletko za swoje i jak widać nie przejmują się
potencjalnymi konfliktami.

> lub
>
> 2. wszystkie aplikacje leca do %{_includedir}/%{app_name},
>
> w tym momencie zaprzestaje mieszania i przyjmuje w takim ukladzie
> koncepcje nr. 1. Tak tez przerobie w takim razie qt i cale kde, wiec
> jesli ma ktos cos naprzeciwko, to niech da znac. Pozostaje jeszcze
> tylko kwestia, co bedzie uznawane za "duza aplikacja" vs. "mala
> aplikacja" :)

Wydaje mi się to sztuczne i niewygodne. Wydzielone /usr/include/pakiet
ułatwiają czytanie nagłówków tak samo jak w /etc/pakiet dotarcie
do konfiguracji pakietu. A to w końcu dodanie jednego -I dla CFLAGS...

Paweł