Kilka pytan o PLD....

wrobell wrobell w posexperts.com.pl
Wto, 21 Lis 2000, 12:56:21 CET

On Tue, Nov 21, 2000 at 01:39:26PM +0100, Wojciech Sas Cieciwa wrote:

> Tak :)
> Jeli odpale np. postgreSQL'a, to czy jego zadania beda rownomiernie
> obciazac wszystkie procesory, czy nie ?
Zależy od aplikacji i od zastosowań (zakładając, że kernel
ma wsparcie dla SMP).
1. Jeśli będziesz miał tam np.: odpalnonych 4 gawk, to w uproszczeniu
każdy z nich powinien obciążac jeden procek. Jeśli jednego gawk,
to tylko jeden procek będzie wykorzystany. Jeśli odpalisz gawk,
do tego sed-a, perl-a, zapuścisz 3 różne kompilacje, to wszystko
powinno się jakoś tam rozłożyć na dostępne procesory.

2. Idąc za pkt. 1, to jeśli aplikacja działa na wątkach lub
na kilku procesach, to te kilka procesorów wykorzystasz.
Można wymienić tutaj postgresql-a czy też apache'a, które
dla każdego nowego połączenia tworzą nowy proces, który obsługuje
klienta.

  wrobell <wrobell w posexperts.com.pl>