Postfix raz jeszcze.

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Wto, 24 Paź 2000, 18:54:54 CEST

On Tue, 24 Oct 2000, Artur Flinta wrote:

> [...]
>
> Przepraszam za ponowne zawracanie głowy tym tematem, ale dla mnie,
> niedoświadczonego usera jest to spory problem.
>
> Jest komputer z postawionym PLD i ostatnim postfixem (też z PLD). Poczta
> śle się tam gdzie powinna i w tej materii jest wszystko w porządku. Jeżeli
> natomiast chodzi o programy pocztowe to niestety jest mały
> problem. Dotychczas posyłałem pocztę za pomocą pine i wszystko szło
> pięknie. Zachciało mi się Mozilli i jej agenta pocztowego. Po
> skonfigurowaniu programu wywala się z komunikatem: Connection refused to
> the server. Posyłanie poczty z mozilli działa bezproblemowo.

Z komunikatu wynika, że Mozilla chce wysyłać pocztę łącząc się z portem
TCP (zapenwe 25) na maszynie którą ustawiłeś jako serwer SMTP.
Tak więc nie może się z nim połączyć. Spróbuj wykonać:

telnet localhost 25

i zobacz czy zobaczysz ogłaszającego się Postfixa ("cośtam ESMTP server").
Jeżeli tak, to sprawdź czy Postfix dopuszcza relayowanie poczty od
localhost. Spróbuj wysłać list do siebie i na inne konto (może być i do
mnie). Wpisz:

HELO localhost
Mail from: <twój w adres>
Rcpt to: <adres w odbiorcy>
Data
To jest list testowy.
.
Quit
[ koniec połączenia ]

Tak _prawdopodobnie_ wysyła te listy Mozilla. Jęzeli to działa, to znaczy
że wysyła inaczej :) Jeżeli nie działa, to obejrzyj odpowiedzi Postfixa.
Jeżeli telnet localhost 25 nie odpowie, to znaczy że gdzieś blookujesz
takie połączenia. Znam sie tylko na /etc/inetd.conf, ale szukał bym w tym
lub w innym odpowiedniku.
A pine pewnie wysyła listy wysyłając je potokiem do sendmaila. Jezeli
mozesz tak ustawic Mozille, to zrob to, bo na pewno bedzie dzialac.

> Problem pewnie leży gdzieś postronie konfiguracji postfix'a. Tyle, że nie
> wiem gdzie.
>
> Bardzo proszę o pomoc.
>                                Pozdrawiam
>                                  Artur
>

> Zawsze kiedy jest problem, jest jakieś rozwiązanie;
>  zatem jeśli nie ma rozwiązania, nie ma problemu.

Pozdrawiam,

Romek

--
Roman Werpachowski