udałł ..

Wto, 26 Wrz 2000, 13:37:37 CEST

On Tue, 26 Sep 2000, Artur Flinta wrote:

> Witam!

> [ciach - opis jak to wszystko zrobić by kloczek]
>
> Dzięki!
>
> Zrobiłem wg. przepisu i prawie działa. Tzn. Wszystko się ładuje, ale jak
> mam uruchomiony system z modularnym jajkiem i wydam polecenie lilo to
> wywala komunikaty o przekroczeniu 1024 cylindra, opcja -L wywala dodatkowo
> komunikat o błędach partycji.

To że kernel jest modularny nie ma nic do tego, bo to lilo wypisuje ten
komunikat.

> Jeżeli odpalę jajko z wkompilowanym ext2fs i
> obsługą IDE to takich błędów nie ma. Acha, jajko 2.4.0-test8 + test9-pre7.
> Jeszcze dodam, że lilo w wersji 2.15-2 z PLD oczywiście.

To uwstaw jeszcze taki minimalny kernel i initrd w ten sam obszar z
którego ładujesz stary kernel.

> Pomijając powyższe, faktycznie jako skurczyło się o 150KB.
> Jednak mam kilka pytań dla upewnienia się (wyjdzie pewnie moje lamerstwo):

Mówi/piszę się "niewiedza". Jest ładne polskie słowo. Po co kaleczysz nasz
rodzimy język ? W imię maniery ? (ech ..)

> Muszę mieć wkompilowaną na stałe obsługę ELF (bo sh i insmod to ELF'y).
> Muszę mieć wkompilowany rom fs (to oczywiste) + RAM disk support + Initrd
> Czy wszystko powyższe jest prawdziwe?

Oczywiście. To jest tak jak w historyjce z pewnym baronem. Nie możesz się
wyciągnąć sam za włosy i to jeszcze z koniem nie mając punktu podparcia do
takiej dźwigni za pomocą której nasepuje wyciagnięcie.

> W kernelu widziałem Compressed ROM FS, czy jego stosowanie nie było by
> lepsze od ROM FS?

Hmm. W sumie (?). Zadaje, że wtedy także kernela nie będzie
mozan używać w postaci skompresowanej. Czyli przy i tak minimalnych
rozmiarach samego kernel i uzupełnieniu o initrd tedy to na pewno się nie
zmiesci na dyskietce (około 2MB kernel + .5MB na initrd[1]). W takiej
sytuacji raczej nie (jak ktoś przewiduje, że nie bezie używał startu z FD
to moze jeszcze sobie to obciąć).

[1] na pewno po użyciu jakiegoś specjalnego shella dałonby się zmniejszyć
o około połowe initrd ale jeżeli już to nie jest to w tej chwili
priorytetowe.

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/