Dlaczego kernel-BOOT odpala mi lilo w post?????

Wto, 3 Kwi 2001, 10:42:55 CEST

On Tue, 3 Apr 2001, Michal Moskal wrote:

> Sorry, albo mi się wydaje, albo sam mówiłeś, że sprawe robienie
> bootdisków etc trzeba uporządkować. Widzisz lepszy sposób niż robienie
> z tym rpm'ów?

Owszem. Niemniej jeżeli w tej chwili sobie wykonasz make w module z
instalatorem to on wyraźnie sprawdza sobie to czy masz zainstalowane
kernel-BOOT i wyciąga pliki do zbudowanai całosći z normalnych lokacji.
Z jednaj strony w zasadzie prefix do instalcji kernel-BOOT (niemniej i tak
do tego musiałaby być przystosowana reszta), a z drugiej analogiczna
lokacja kernel-BOOT w porównaniu do pozostałych kerneli w pakietach
binarnych ułatwia jego testowanie bez instalatora. W tym sensie IMHO
powyyższe przemawia za zostawieniem układu tych plików w takim stanie jak
to jest obecnie.

> Uhm, pewnie. I śledzić w tym pakiecie zmiany w 10 innych (mawk,
> util-linux etc.), nie prościej dodać 10 liniej do kilku innych
> speców?

Co IMHO tylko pokazuje, że podpakiety BOOT w tym wypadku są jednak trochę
mało sensowne (z kernelem włącznie). Raczej powinno być to zrobione na
bcond. Obecne wkładanie także kernel-BOOT jet też nieco mało spójne jeśli
chodzi o wrzucanie tego na ftp w drzewko z reszta pakietów.
Na dobrą sprawe możnaby to zrobić nieco inaczej. Przy podaniu --with BOOT
przy budowaniu mogłyby powstawać pakiety typu kernel-x.x.x-x_BOOT i reszta
analogicznie. Nie musiałby być one instalowane ale mogłyby być poprostu
wymagane przez Makefile przy budowaniu instalatora. W tracie kompletowania
wszystkie za pomocą rpm2cpio całość mogłaby być rozpakowywana do
konkretnych katalogów czyli, że tego typu rpm-y mogły być poprostu
traktowane tylko jako archiwa.
W ogólnym przypadku Makefile organizujący generowanie instalki mógłby
także sam zapuścić zaciagnięcie builderem źródeł pakietów i ich
przebudowanie z --with BOOT.
Budowanie kernel-x.x.x-x_BOOT warunkowo takze skracałoby czas potrzebny na
produkcje odpowiednich binarek.
Tak czy inaczej mnożenie kolejnych pakietów obecnych na ftp nie jest IMHO
za dobrym rozwiązaniem i raczej wartoby szukać innych/prostrzych metod na
powyższe. Wszystko to tylko dlatego, że robienie instalek to zadanie dość
specyficzne co w tym wypadku usprawiedliwia inne podejście do całosci.