o fontach c.d.

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pią, 13 Kwi 2001, 11:02:02 CEST

On Fri, Apr 13, 2001 at 04:21:59AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Można co najwyżej wydzielić osobny katalog na pliki metryk (tfm). Jakoś
> nie zauwazyłem żeby wspólna lokacja w czymś przeszkadzała.

Nikt nie mówił do tej pory o metrykach TeXowych (tfm) a jedynie o afm i
pfm. IMHO metryki afm powinny być w podkatalogu afm gdyż większość
oprogramowania właśnie tam zagląda na początek (a później do tego
katalogu co pliki pfa/pfb).

> Z plików metryk powinno korzystac różnego rodzjau edytory które muszą
> wiedzieć jakie odległości ustawiać między poszczególnymi parami znaków.
> Kwestia tylko w tym, że niektóre pliki pf{a,b} zawirają już w sobie w
> sirodku informacje o metrykach (w takich przypadkach z pf{a,b} daje się
> nawet wygenerować metryki).

Bardzo ciekawe. Ja jakoś nie zuważyłem aby pfa/pfb zawierały informacje
o metrykach. Zresztą opisane jest to w fonts-howto i jest tam wyrażnie
napisane że tylko pliki ttf zawierają metryczki w środku.

> Są potrzebne. Gnome-print korzyta z tego aktywnie (to tak przykładowo).

A potrafi porzystać z afm jak nie znajdzie pfm ? jeśli tak to wywalić
pfm. Jeśli nie to przekonwertować wszystki afm na pfm i utrzymywać
zarówno jedne jak i drugie.

> Ano i możanby ustalić, że zalecana jest konwersaj z pfa na pfb przy
> budowaniu pakietu (zawsze to ciut mniej miejsca zajmie).

Tu pełna zgoda. Wystarczą pliki pfb.

Nie została porószona wcale sprawa fontów type1 z teTeXa a jest tam
sporo fontów. Jest też masa fontów które są generowane w locie przez
METAFONT ale nie wiem czy to są fontu type1 czy też jakieś inne.

Prosze zwrócić także uwagę na to, że zastosowanie gsowych fontów w X
powoduje wywracanie się niektórych aplikacji (np soffice). Przypuszczam,
że któryś z fontów jest uszkodzony lub błędny.

Pozdrawiam
--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/