qboosh: SPECS openldap.spec SOURCES openldap-pidfile.patch

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pon, 13 Sie 2001, 09:21:55 CEST

On Sun, Aug 12, 2001 at 09:34:19PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Ostatecznie możnaby zrobić tak, że dać prawa zapisu dla mail w np.
> /var/run/openldap i tam zakładać plik z PIDem (?).

Dla slapd raczej.

> Inne rozwiazanie to wtrącenie zrzucania pidfile po fork() a przed zmianą
> uid (nie przeglądałem źreódęł i nie wiem jak to tam dokąłdnie jest
> zrobione).

Ja zaglądałem - zrzuca uprawnienia dużo wcześniej.

O podkatalogu w /var/run myślałem, ale nie mamy mechanizmu do odczytu pidów
z innego miejsca niż /var/run/`basename $demon`.pid .
Może warto coś takiego dodać, np jako dodatkowy parametr do funkcji
pidofproc i killproc?

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/