ipv6 enabled (bylo: Kto zepsul Postfixa? :)

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Nie, 19 Sie 2001, 17:20:51 CEST

On 01.08.19 Bartosz Jakubski pressed the following keys:

> To bodajże efekt patcha na ipv6.

> O tym pisałem tu niedawno, u mnie pomaga rekompilacja z --without ipv6

Właśnie.

Już od jakiegoś czasu się zastanawiam, dlaczego w PLD defaultowo
kompilowane są pakiety (np. MTA) z włączonym IPv6 i jeśli ktoś go nie
chce, to musi sobie skompilować --without ipv6.

Moje argumenty za odwrotną sytuacją (default bez ipv6, można skompilować
--with ipv6):

1. Prawie wszystkie pacze ipv6 na naszych (PLD) MTA są popsute --
   programy się wykrzaczają, kiedy nie ma IPV6[1].
2. Większość użytkowników nie używa IPV6, a ci, którzy używają i tak
   grzebią we wszystkim, żeby to tylko działało, więc jedno rpm
   --rebuild więcej nie zrobi im żadnej różnicy.

A teraz przy każdym apt-get dist-upgrade modlę się, żeby nie pojawił mi
się na liście postfix czy exim, bo skończy się automatyka apgrejdu, a
zacznie się znowu rekompilowanie. Może to i jest zabawne przy jednym
serwerze, ale przy kilku zaczyna byc wkurzające.

Nie miałbym nic przeciwko ,,ipv6 enabled'', gdyby te pacze nie psuły
programów, ale ,,this is not the case'' :(

Robert

[1] powyższa sytuacja ma miejsce w kernelach z tarballa; podobnież nie
 ma miejsca w przypadku kerneli z rpma (tak twierdził kiedyś kłoczek),
 ale myślę, że warto uznać, że wielu z użytkowników jest po prostu
 uprzedzona i używa kerneli z tarballa;

--
Bastard Operator From 149.156.96.35