ipv6 enabled (bylo: Kto zepsul Postfixa? :)

Piotr Meyer piotrm w webcorp.pl
Nie, 19 Sie 2001, 17:30:35 CEST

On Sun, Aug 19, 2001 at 05:20:51PM +0200, Robert R. Wal wrote:

> Moje argumenty za odwrotną sytuacją (default bez ipv6, można skompilować
> --with ipv6):
>
> 1. Prawie wszystkie pacze ipv6 na naszych (PLD) MTA są popsute --
>    programy się wykrzaczają, kiedy nie ma IPV6[1].

Nie tylko MTA, wspominałem tu jakiś czas temu o xinetd.

> A teraz przy każdym apt-get dist-upgrade modlę się, żeby nie pojawił mi
> się na liście postfix czy exim, bo skończy się automatyka apgrejdu, a
> zacznie się znowu rekompilowanie. Może to i jest zabawne przy jednym
> serwerze, ale przy kilku zaczyna byc wkurzające.

Cóż, ja mam newralgiczne pakiety w excludach, ale ideał to nie jest.

> [1] powyższa sytuacja ma miejsce w kernelach z tarballa; podobnież nie
>  ma miejsca w przypadku kerneli z rpma (tak twierdził kiedyś kłoczek),
>  ale myślę, że warto uznać, że wielu z użytkowników jest po prostu
>  uprzedzona i używa kerneli z tarballa;

Nie wiem, jak jest w MTA, ale wspomnianemu xinetd wystarczyło zrobić
'alias net-pf-10 off' - i było po ptokach :-( Na dystrybucyjnym.

Ja wiem, że PLD ma swobodnie wspierać IPV6, ale do czasu zwalczenia
tego w 100% popieram powyższą propozycję.

Pozdrawiam,

--
Piotr 'aniou' Meyer
ANIOU: Artificial Networked Infiltration and Observation Unit