2.2.20 STABLE

Sob, 8 Gru 2001, 14:29:46 CET

On Sat, 8 Dec 2001, Michal Moskal wrote:

> [snip]
>
> Kilka pytań kontrolnych:
>
> 1. czemu tych patchy nie ma w jądrze alana?

Bo Alnan włacza tylko rzeczy bedavce poprawkami. Żadko który z patchy
które mamy spełnai ten wymóg.

> 2. dlaczego chcesz *zmuszać* ludzi do używania wszystkich ty patchy?

Czekaj a co ejst w tej chwili z kenelem dystrybucyjnym ?
Czy tam możesz uyć tylko części patchy ?

> 3. wiesz, że mega == megatrudne do maintainownaia?

Jeżeli nie zamierzasz tego robić to niech Cie głowa o to nie boli.
Kompletowanei patchy do kernela jest wystarczająco trudne żeby szukając
pomocy na zewnarz u osób takze zainteresownych takimi rzeczami móc coś na
tym zyskać.

> 4. może od razu swoje drzewo kernela?

Na razie nie ma takeij potrzeby.

> Patche to taka opcjonalna rzecz.

Nikt nie każe Ci używać takeigo patcha w jednym kawałku. Masz tu opcję:
możesz z niego skorzysytać bąć nie. Możesz użyć własnych kawałków patchy.

> To znaczy, że ich wybór pozostje w
> kwestii osoby kompilującej kernel (w naszym wypadku osoby robiącej
> kernel*rpm, więc jej wybór przekłada się na wielu użytkowników, niemniej
> jednak osoba robiąca to samo w innych dystrybucjach ma też wokny wybór).

Zauwązyłeś że kernel ma cos takeigo jak konfigurację ? Użycie patcha
jeszcze nie oznacza że kod tegoż znajdzie się w kodzie wynikowym binarki
kernela. Zgłaszasz wątpliwości jakbyś o kernelu i jego kompilowaniu
dowiedział sie pięć minut temu.

> Co do wcześniejszej dyskusji -- chodziło o coś odrobinę innego:
> chciałeś zrobić mega-kernel.spec dla nas, a nie dla całego świata...
> argumenty pozostają te same.

Ja wiem że chodziło o coś innego i dlatego nie próbuję łaczyć tych dwuch
dyskusji. Napisałem wczoraj co chciałbym osiągnąć wyraźnie. Przeczytaj to
jeszcze raz. Przeczytaj takze archiwa żeby przekonać się o czym pisałem
wtedy.

> Zauważ, że nie robienie tego zawiera w sobie Twoją ulubiną makstme:
> KISS[1] i również tę Arkową -- KM[2].

Jasne. Linus też dla uproszczenia powinien trzymać wszystko w kawałkach.
Patch jest dla kogoś kto chce skorzystać z wiecej niż jednej rzeczy jaka
jest w patchu. Przez to nie bezie musiał marnować czasu na integracje
kilku rzeczy. Nałoży patcha -> skonfiguruje co bezie chciał -> skompiluje
-> użyje. KISS.
To że my byśmy niejako korzystali z prawie wszystkich opcji w tym patchu
jest w zasadzie niejako przy okazji. Zapewne bendą ludzie któzzy bendą
chcieli zskorzystać tylko z podzbioru tego co tam wpadnie (np. mało kto ma
urządzenia FCA, a patcha na FCA mamy już).