ostatni postfix

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w webmedia.pl
Wto, 11 Gru 2001, 14:11:39 CET

On Tue, 11 Dec 2001 13:50:59 +0100, you wrote:
>Ja tego nigdzie nie ustawiam. Mi wszystko działa. :-P

Hmm mi nie więc nasz postfix nadal jest imho niedorobiony.

>Commitniesz sgida? Veto.

Hmm przecierz już jest od ostatniego releas'a.

>To nie jest poprawne rozwiązanie (niezależnie
>of tego, że nie umiem podać jak powinno wyglądać poprawne).

Wiem ale ja też nie umiem więc zrobiłem jak najlepiej potrafiłem.

>Jak widać poniżej trochę z tymi [ug]idami postfix kombinuje:
>~/src/snapshot-20011127/src $ rgrep 'set.*[ug]id' * | wc -l
>    172
>
>Poszukaj właściwego rozwiązania, bo sgid to tylko workaround.

Wiem.

>Coś kręcisz. ;->

Gdzie kręcę? Mogę ci podesłać moją całą konfigurację postfix'a, używam
saslauthd bo sam poprawiałem cyrus-sasl'a żeby ładnie chodził z pam (tzn.
w zasadzie dorzuciłem defaultowy plik konfiguracyjny do pam.d), nie mam
najmniejszego pojęcia dlaczego postfix dopycha się do
/var/lib/sasl/sasl.db tym bardziej że u mnie ten plik ma wielkość 0
(słownie: zero) bo sasluthd robi autoryzację a on dobiera się do haseł
poprzez pam:
[grzegorz w linux grzegorz]$ grep MECH /etc/sysconfig/saslauthd
SASL_AUTHMECH=pam

>Jak możesz, to podłub trochę przy tym i powiedz gdzie
>dokładnie postfix tak robi, bo tak być nie powinno. Postfix/smtpd
>wywołuje różne funkcje z cyrus-sasl, które powinny zrobić resztę.

Wiem :) przyjrzę się dokładniej jak będę miał chwilkę.

--
Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk - grzegorz w pld.org.pl
"Nikomu nie wolno drżeć przed nieznanym, gdyż każdy jest w stanie zdobyć