Uwagi do instalatora i nie tylko

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Śro, 19 Gru 2001, 03:57:42 CET

Zdarzyło mi się parę dni temu ponownie instalować PLD - skorzystałem więc
ponownie z naszego instalatora zamiast klonować dyski ;) Także chciałem
zobaczyć postęp - jest IMHo już naprawdę baaardzo ładnie... Funkcjonalnie
nie mam w zasadzie zastrzeżeń, ale...

Oto uwagi:
- za mało informacji jest wyrzucane np. podczas tworzenia partycji. Miałem
  m.in. wolny dysk 40G i mke2fs trwało tam dłuuuuuugo. Nie wiedziałem co się
  dzieje więc przerwałem - zrobiłem ręcznie, bo przynajmniej widziałem co
  się dzieje, jakieś literki mi przed oczami przelatywały. Przydałoby się,
  żeby _wszystkie_ logi były wyrzucane na którąś konsolę. Może nawet na
  nie-jedną, z jakimś ich podziałem.
- Jakiś wskażnik postępu poszczególnych operacji by się przydał :)
- Drobna niekonsekwencja: poruszam się po opcjach przechodzę w część
  "Cancel  Back  Next" i pierwszą opcję, na którą najeżdża mi kursor to
  jest Cancel. Stanowczo powinno być Next (nie wiem czy nie zakręciłem
  przy tłumaczeniu...)
- Wybieram Polski język przy starcie i NIE mam polskich czcionek. Tzn -
  nie mogę wpisywać pl-literek (np. przy komentarzu w tworzeniu usera).
  To, że wiele rzeczy na PL nie jest przetłumaczone to już detal, choć ...
  może komuś się nudzi i ma ochotę potłumaczyć....? :)

To w zasadzie tyle do instalatora :)

Przy okazji wyszlo kilka innych błędów. np. brak lastlog/faillog, ale
widzę, że to właśnie kilka dni temu zostało w repo poprawione.
Dodatkowo dokumentacja do rc-scriptów jest nieaktualna - ścieżki się nie
zgadzają (np. netscript.txt). Nie ma nawet słowa o vlanach. Dokumentacja
JEST ważna - bez tego wielu ludzi nie będzie wiedziało jak z tego
korzystać, pomimo pięknych rozwiązań (BTW rzeczy, które na debilianie
robiłem przy tuzinie kombinacji alpejskich tutaj poszło pięknie i łatwo :)
)

ircd - to co mamy działa _tylko_ na ipv6 - na v4 tymczasowo należy dorobić
drugą paczkę. Chyba, że ktoś(TM) zrobi poprawną obsługę v6.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...