Problem z rpm -U

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Czw, 20 Gru 2001, 15:27:03 CET

On Thu, 20 Dec 2001, Artur Frysiak wrote:

> Mała podpowiedź dlaczego z rpm -U nie działa a z mc tak:
> rpm robi bardzo chęsto (właściwie zawsze) chroot('/') lub chroot('.') (teraz
> nie pamiętam) co powoduje że może łapać się na jakieś obostrzenia z patchy
> sec do jądra.

To juz wyjasnie sprawe - 2.2.20 ma wlaczona opcje secure chroot,
ktora takie rzeczy robi. To sa 2 wyjscia:
1. wylaczamy to w konfiguracji kernela
lub
2. poprawiamy rpm'a i jeszcze kilka pewnie rzeczy robiacych
chroot() na /

> Na rpm-list widziałem łatkę, która tak poprawia rpma aby nie robił chroot()
> o ile nie został podany parametr --root.

Tylko nie wiem czy poza rpm'em jeszcze z jakims programem nie bedzie
klopotow.

Kontrol kłeszczyn do 2.4-teamu: czy w 2.4 coś takiego macie jak secure
chroot i jesli tak to czy to nie gryzie sie z rpm?

M.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.pk.edu.pl == |-
-| == Strona Domowa   -      http://venus.wis.pk.edu.pl/marcus/ == |-