qmail a qmail-client

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Czw, 20 Gru 2001, 21:00:28 CET

On Thu, Dec 20, 2001 at 10:36:55AM +0100, Jakub Bogusz wrote:

> To tak, żeby po upgrade oprócz zastnawiania się czy nowa będzie dobrze
> działać (tak już bywa), doszło sprawdzanie, czy ta "dynamiczna zmiana
> nazw" dobrze zadziałała, tak?
> To jest bez sensu, wyboru demona pocztowego lub ftp wybiera się
> instalując pakiet.

Skąd wiesz, który demon działa najlepiej jeśli nie używałeś wszystkich?
To jest raptem kilka linków dla każdego pakietu, np. dla demonów smtpd
są to najczęściej
/usr/sbin/sendmail
/usr/bin/mailq

Szansa na popełnienie poważnego błędu tutaj jest znacznie niższa niż np.
w skryptach startowych np. rc.sysinit, gdzie też się ustawia linki.
Ktoś tu wspominał o elastyczności a chyba możliwość zmienienia w locie
demona poczty, gdy poprzednio używany nie spełniał naszych wymagań
jest fajniejsze niż odinstalowanie i zainstalowanie następnego i zajmuje
mniej czasu.

Poza tym produkcyjnych komputerów się nie wyłącza i raz skonfigurowany
działa bezobsługowo.

Zmiana linków tutaj byłaby tylko po jawnym zmienieniu demona, tzn.
nie zmienia się bez potrzeby linków, które już są poprawnie ustawione.

To że jest możliwość zainstalowania bez zgrzytów 10 demonów poczty nie
oznacza, że trzeba instalować 10.
Jeśli symboliczne linki będę Ci przeszkadzać to będzie skrypt działający
w drugą stronę zmieniający z linków na regularne nazwy plików o ile
zainstalujesz tylko jednego demona.

> ?
Gdzieś niechcący powiedziałem, że PLD w ciągu dwóch lat będzie
najpopularniejszą dystrybucją Linuksa i tego się będę trzymał.

> Preinstalowane PLD z (np.) 5 demonami pocztowymi i 8 ftp niczego nie
> ułatwi - bo będzie 11 pakietów do wycięcia, zamiast 0-2 do upgrade.

Powiedzmy, że instalka PLD zajmie 5GB przy 40GB dysku jaki się kupuje
w sklepie.
Czy wolałbyś żeby Twoje dzieci uczyły się w szkole klikania w Windowsach
czy konfigurowania PLD?
Czy wolałbyś żeby Chipy, Entery i inne takie pisały artykuły jak odchudzić
PLD, czy jak przyspieszyć Windows?

WF