qmail a qmail-client

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Czw, 20 Gru 2001, 21:57:52 CET

On Thu, Dec 20, 2001 at 09:00:28PM +0100, Witold Filipczyk wrote:
> Szansa na popełnienie poważnego błędu tutaj jest znacznie niższa niż np.
> w skryptach startowych np. rc.sysinit, gdzie też się ustawia linki.
> Ktoś tu wspominał o elastyczności a chyba możliwość zmienienia w locie
> demona poczty, gdy poprzednio używany nie spełniał naszych wymagań
> jest fajniejsze niż odinstalowanie i zainstalowanie następnego i zajmuje
> mniej czasu.
A jak często to robisz?

> Zmiana linków tutaj byłaby tylko po jawnym zmienieniu demona, tzn.
> nie zmienia się bez potrzeby linków, które już są poprawnie ustawione.
>
> To że jest możliwość zainstalowania bez zgrzytów 10 demonów poczty nie
> oznacza, że trzeba instalować 10.
> Jeśli symboliczne linki będę Ci przeszkadzać to będzie skrypt działający
> w drugą stronę zmieniający z linków na regularne nazwy plików o ile
> zainstalujesz tylko jednego demona.
Jak rozumiem przygotujesz patch na rpm, żeby rpm -V działało poprawnie w
takim środowisku?

> Gdzieś niechcący powiedziałem, że PLD w ciągu dwóch lat będzie
> najpopularniejszą dystrybucją Linuksa i tego się będę trzymał.
Chcesz się założyć? Bo ja bardzo chętnie.

> Powiedzmy, że instalka PLD zajmie 5GB przy 40GB dysku jaki się kupuje
$ df
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda1             625M  525M   68M  89% /
/dev/hdc1             408M  355M   53M  87% /var/cache/squid
Jeśli sam tego nie widzisz, to podpowiem: nie ma tu żadnego dysku 40GB,
BO NIE MA TAKIEJ POTRZEBY, więc nikt nie wyłoży na niego pieniędzy.

> w sklepie.
> Czy wolałbyś żeby Twoje dzieci uczyły się w szkole klikania w Windowsach
> czy konfigurowania PLD?
Jeśli miałyby to być zajęcia dla wszystkich, a nie na studiach
informatycznych, to w żadnym wypadku nie chciałbym, żeby kogokolwiek
zmuszano do nauki konfiguracji PLD (ani jakiegokolwiek innego systemu).

> Czy wolałbyś żeby Chipy, Entery i inne takie pisały artykuły jak odchudzić
> PLD, czy jak przyspieszyć Windows?
Nie obchodzi mnie to.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--