ucspi-tcp i qmail

--s+ ser w metalab.unc.edu
Nie, 30 Gru 2001, 18:43:53 CET

--->[Quoting Marcin Bohosiewicz <marcus w venus.wis.pk.edu.pl>:]

> To rblsmtpd bym zostawil tylko w qmailu. I przy okazji go poprawil
> by mogl korzystac z polspamu i naszego spamrc.txt a nie tylko
> z (obecnie niesprawnego) orbsa.

Co do dodatkowej konfiguracji dotyczacej spamu, nie mam zastrzeżen,
qmail.spec do Twojej dyspozycji, ale...

> Pytanie: po co rblsmtpd w ucspi-tcp?
>                   ^^^^

... ale tutaj to nieco wymiękam. Ucspi-tcp to pakiet, który
składa się z kilkunastu programów, w tym rblsmtpmd.
Jeśli DJB chciałby rblsmtpd umieścić w qmailu, z pewnością
by to zrobił. Masz jakieś inne argumenty? Dla mnie
zainstalowanie ucspi-tcp.rpm przed zainstalowaniem
qmaila nie jest żadnym problem, dlaczego właściwie
miałoby to stwarzać jakieś nadmiarowości i inne komplikacje?

> Trzebaby dopisac kawalek kodu (albo pozyczyc z jakiegos innego inetd)
> dla serwisow udp. W ostatecznosci do pakietu wrzucic jakiegos najprostszego
> inetd, tak by mozna na niego zrzucic robote zwiazana z udp.

Nie podejmuje się tego, zresztą inet-daemon dla UDP właściwie nie jest
mi do niczego potrzebny, djbdns pracuje na UDP standalone, ntp
też, samba też. Nie chce mi się zajmować podobną robotą dla samej
sztuki pisania.

> Inna rzecz to v6. Czy ucspi-tcp jest v6-ready?

Nie jest, na razie.

> PS. A daemontoolsy przypadkiem tez tcpservera nie daja?

Nie, no co ty. (BTW, właśnie robię nowego speca dla daemontools).

--
           http://ibiblio.org/ser/ | http://it-zone.org/
linuxdoc.org|gnu.org|hyperreal.pl|pld.org.pl|maxweber.net|it-zone.org