ucspi-tcp i qmail

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Nie, 30 Gru 2001, 19:29:46 CET

On Sun, 30 Dec 2001, --s+ wrote:

> --->[Quoting Marcin Bohosiewicz <marcus w venus.wis.pk.edu.pl>:]

> Co do dodatkowej konfiguracji dotyczacej spamu, nie mam zastrzeżen,
> qmail.spec do Twojej dyspozycji, ale...

> ... ale tutaj to nieco wymiękam. Ucspi-tcp to pakiet, który
> składa się z kilkunastu programów, w tym rblsmtpmd.
> Jeśli DJB chciałby rblsmtpd umieścić w qmailu, z pewnością
> by to zrobił. Masz jakieś inne argumenty? Dla mnie
> zainstalowanie ucspi-tcp.rpm przed zainstalowaniem
> qmaila nie jest żadnym problem, dlaczego właściwie
> miałoby to stwarzać jakieś nadmiarowości i inne komplikacje?

Bo ucspi-tcp NIE jest potrzebny do prawidlowej pracy qmaila.
Nawet rblsmtpd nie jest konieczny, ale przydatny.

Bez sensu jest wmuszanie na sile uzywania ucspi-tcp z qmailem,
jak zamiast niego mozna uzyc inetd/rlinetd/xinetd.

> Nie podejmuje się tego, zresztą inet-daemon dla UDP właściwie nie jest
> mi do niczego potrzebny, djbdns pracuje na UDP standalone, ntp
> też, samba też. Nie chce mi się zajmować podobną robotą dla samej
> sztuki pisania.

Pozostaje chyba (n)talkd i tftpd do obsluzenia...

M.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.pk.edu.pl == |-
-| == Strona Domowa   -      http://venus.wis.pk.edu.pl/marcus/ == |-