XFree i multimedia

Marek Guevara Braun marek w atm.com.pl
Czw, 15 Lut 2001, 13:52:31 CET

Michal Margula wrote:

> Postanowiłem napisać na wersję pl listy, ze względu na swobodę wyrażania się
> ;)). Otóż. Czy komuś działa sprawnie odgrywanie filmów poprzez program xmps?
> Mi nie działa na żadnym kodeku. Np. plaympeg i playavi z obsługą divx
> działa, natomiast nie zdarzyło mi się odpalić jeszcze xmpsa żeby pokazał
> obraz.

W najlepszym wypadku xmps nie wywalał mi się, tylko odtwarzał fonię
(ostatnia wersja z ftp), w starszych wersjach po załadowaniu filmu
następował sig11 lub cos w tym stylu. Za to aviplay działa.

> Drugie to opengl. Czy ktoś to odpalił? Chociażby w tak banalnej kwestii jak
> xscreensaver-GL? Nie udało mi się ani na voodoo3 ani na 1 ;)

Udalo mi sie na nvidii, ale musialem recznie zainstalowac spreparowany
przez producenta modul do jadra i sterownik GLX, a potem popodmieniać
instalowane w ramach XFree86-OpenGL-* mesowe biblioteki libGL.so na te
dostarczane przez nvidie (bazujace na sgi). Co ciekawe nie chcialo mi
to dzialać z pakietem XFree86-nvidia (bodajże 0.9.5) z naszego ftp
(nie ma defaultowego modulu do jądra?) tylko z plików tar.gz 0.9.6.

W ciągu najbliższego tygodnia przyjżę się pakietowi XFree86-OpenGL
pod kątem spreparowania wersji GLX (to jak rozumiem jest już zrobione,
tylko trochę starsza wersja, plus moduł do jądra) oraz GLU (prawdopodobnie
potrzebne będzie alternatywne przekompilowanie Mesy lub wersji z sgi)
mogącej pracować z kartami nvidii.

BTW: czy ktos robil już przymiarki do upakietowienia nvidia_kernel?

Co do Mesy i VoodooGraphics to niestety nie udało mi się ostatnio
w żaden sposób wygenerować chodzącego Glide - kiedys z RH 6.0
udało mi się uruchomić różne wersje quake.

Pozdtawiam,
Marek