W sprawie opisu PLD dla Linux Plus

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Czw, 15 Lut 2001, 13:56:50 CET

On Wed, Feb 14, 2001 at 07:02:29PM +0100, Daniel 'bonkey' Bauke wrote:

> prosze sie mna nie przejmowac, ale ja stane w opozycji ;-)
>
> dotychczasowa plynnosc i elastycznosc distra bardziej mi
> odpowiadala. zupelnie nie rozumiem sztywnosci takich instytucji
> jak obchodzenia co roku o tej samej porze urodzin i stwierdzania,
> ze jest sie starszym o x lat i numerowania dystrybucji :-)))

Masz trochę racji. Tzn. jakby mi ktoś kazał wybierać między
stable a devel, ja zawsze powiem devel. Ale oznaczenie
dystrybucji numerkiem wcale nie oznacza zalania jej
betonem. Tak naprawde nie miałoby to większego znaczenia
praktycznego. Tzn. powiedzenie sobie to jest PLD wersja
1.0 ma głownie znaczenie psychologiczne.  Chodzi o wyraźne
zaznaczenie faktu, że się rozwijamy, oraz że PLD można już
normalnie zainstalować i używać.  Domyślam się, że Tomek się
ze mną nie zgodzi, ale jest faktem że PLD jest zainstalowane
na wielu hostach i jakoś działa. Nie ma powodu by nie mogło
być zainstalowane jeszcze na kilkuset.  Jest to szczególnie
ważne dla kogoś z zewnątrz, który na ftp wciąż widzi PLD-1.0,
które tak naprawde nigdy nie powstało.

Dodatkowo mogłoby to przyciągnąć nowych developerów.
Tzn. jak namówić kogoś, by zajmował się czymś co jeszcze
nie istnieje? Znacznie łatwiej jest powiedzieć, spoko stary,
sciągnij sobie iso z PLD-1.0, bez problemu to zainstalujesz
i jesteś ready to go.

Z drugiej strony, co Ci ten numerek szkodzi. Tzn. w wypadku
urodzin ma to jakieś uzasadnienie :), nikt nie lubi się starzeć,
ale dystrybucja ... :^)

A taka lista miałaby pewne pozytywne cechy: motywowała by do
działania. Nie wiem jak inni, ale ja osobiście, robie coś
w PLD głównie po to, żeby się to komuś do czegoś przydało.
Tzn. ja nie potrzebuje instalatora, doskonale sobie radze samym
rpm'em, w sumie to i bez rpm'a bym jakoś przeżył, choć może bez
PLD. Chciałbym żeby się to przydało możliwie największej liczbie
ludzi. Dlatego teraz mam zamiar zajmować się instalatorem,
a nie np. spakowaniem pakietu z sml'em, na co mam ochotę.

> mrozcie sobie co chcecie, lecz nie zapomnijcie
> do tej lodowy wlozyc tez zubrowke :-)

Sorry za ten napuszony ton, ale IMHO sprawa jest b. ważna...

--
                        Michał Moskal <malekith w pld.org.pl>

Only wimps use tape backup: _real_ men just upload their
important stuff on ftp, and let the rest of the world
mirror it ;)
	-- Linus Torvalds, about his failing hard drive on
          linux.cs.helsinki.fi

explosion Rule Psix smuggle Delta Force nuclear genetic FBI
North Korea DES Serbian Legion of Doom NSA Kennedy Khaddafi
plutonium ammunition DES Qaddafi CIA North Korea