twin :)

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Czw, 22 Lut 2001, 23:55:14 CET

Dnia Thu, Feb 22, 2001 at 07:02:11PM +0100, Tomasz Kłoczko napisał(a):

> [...]
> używania tego inaczej.
>
> Z opisów wynika, że jest to coś na podobieństwo czewgoś o czym mi się
> mażyło opisując zasady działąnai przyszłego wucha czyli
> biblioteka/środowisko udostępniajaca wielowątkowe/wielozadaniowy display
> wyświetlany w zależności od modułu backendu bądź na FB, terminalu
> opierajac sie o curses czy X displayu przy tym wszystkim oferując dla
> uruchamianych aplikacji koncepcję like display (w środowisku znakowym
> .. sic!?). Czy tym jest to dokłądnie sam nie wiem bom jeszcze sam tego nie

Ja uruchomiłem (ty już pewnie też). Jak na razie wydaje się być zgodne z
opisem (screenshota jeszcze nie widzialem).

> Jeżeli to jest to jest to o czym sobie bzdużyłem to uznałbym to chyba za
> swego rodzaju cud :)

:)

> Nie dość, że ultramałe, modularne to jeszcze zapewniające na poziomie
> pisanego programu (pattrząc z lekka po przykładach) wygodny sposób
> tworzenia międzymordzia (newtl jest okropny).

Tylko że (AFAIK) oferuje inny "poziom" niż newt. Mianowicie to jest
włąściwie "tylko" zarządca okienek pod konsole (z mojego, spaczonego punktu
widzenia) czyli coś czego nie oferuje nwet. Z drugiej strony w twin nie
ma gotowych gadżetów które można by było w te okienka wstawić (z tego
co zdązyłem zuważyć to jest button, write, gotoxy, setcolor i to tyle (
no ale okienko samo z siebie moze miec scrollbary :) )).

> Jeżeli to byłoby to, to byłby pieruńsko dobrze bo cały etap tworzenia
> potrzebnego środowiska mielibyśmy już za sobą mogąc się zacząć skupiać na
> właściwymi pisaniu aplikacji w tymże środowisku.

Jakiś czas temu nie bylem przekonany czy wrzucanie "konfiguratrów" do
wucha to dobry pomysl. Teraz wydaje mi sie, że z użyciem twins, takie
dodatkowe moduły za bardzo by wuchowi nie zaszkodziły.  W każdym razie
trzeba będzie się temu twin bliżej przyjżeć, poeksperymentowć i dopiero
ocenić.

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl