pvm.spec

Lukas Dobrek dobrek w itp.uni-hannover.de
Sob, 6 Sty 2001, 23:14:10 CET

On Sat, Jan 06, 2001 at 10:44:12PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> "lekki burdel" oznacza tyle, ze ten user, który chce uzywac PVM, sam
> uruchamia /usr/sbin/pvmd3.
>
> Zeby bylo inaczej - trzeba by pogrzebac, zeby pvm uruchamial sie
> z uprawnieniami jakiegos specjalnego usera (np. pvm, w kazdym razie != root)
> i tworzyl jakiegos wspólnego socketa. Oraz zmienic odwolania w
> bibliotece, zeby do tego socketa sie odwolywala, a nie `cat /tmp/pvmd.$UID`.
> Nie wiem, na ile to ma sens, po porzednich poprawkach juz nie chce mi
> sie ogladac kodu pvma.
Jest dokladnie tak jak mowisz. Sens to ma napewno. Ale dopuki mnie nie
docisnie to tego nie zrobie bo mi sie niechce. Ale to by bylo napewno sensowniej.

Zglaszasz sie na ochotnika?

> Oryginalnie toto mialo siedziec w calosci w jakims katalogu z ustawiona
> sciezka PVM_ROOT... :/
>
> A po upgrade 3.4.0 -> 3.4.3 przy linkowaniu z -lpvm3 linker produkuje:
>
> /usr/lib/libpvm3.a(lpvm.o): In function `pvm_tc_conreq':
> lpvm.o(.text+0x891): the use of `tmpnam' is dangerous, better use `mkstemp'
to to nawet linker produkuje przy linkowaniu z rpmlib w zupelnie nowej wersji.

> Natomiast patrzylem na MPI pod katem przystosowania do PLD (Lukasz
> wrzucil do repo), ale na 2 próby 2 razy uciekalem z krzykiem ;>
> Wielki configure.in nie respektujacy wiekszosci standardowych opcji,
> do tego zestaw duzych Makefile.in nie wyprodukowanych przez automake.
> ble.
I znow jest dokladnie tak jak mowisz. Ja zrobillem jedno podejscie zniesmaczylem
sie i wrzocilem do cvs. Moim zdaniem tam jest kompletnie caly am/ac do przerobienia.
I znowu mi sie niechce.

Zrzeczy ktorych tez mi sie niechce zrobic a sa warte zrobienia jest qsub3. Spec w
cvs. To takie cos do kolejkowania zadan na wielu maszynkach. Problem z tym K***EM
jest taki ze on konfiguruje sie przez stworzenie pliku naglowkowego, ktory tworzy
binarka napisana w C. No przecierz to nawet smieszne nie jest. Ale mam to dzialajace
na takim zbiorze komuterkow z AXP linux, PC Linux, PPC AIX i dziala znakomicie.
No tylko spakowac to poludzku trudno.
Pozdrawiam
Lukasz

--