INST. PLD, bootkietka 7.I.2001 - wuch, prowizorka, automateusz

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Czw, 11 Sty 2001, 11:22:57 CET

On Thu, 11 Jan 2001, Marcin Chojnowski wrote:
>   Już przy podmontowaniu CD kmod pyszczy iż nie może iż nie może
>   załadować modułu nls:
>   kmod: modprobe -s -k nls_cp437 errno = 2
kwestia wymiany kernela na nastepny release (juz poprawione - niedlugo
zrobi sie nowe ISO).

> - selmod base robi listę pakietów ale te pakiety nie pojawiają się w
> wuchu jako wybrane ????????????? - paweł czy sebastian ???
pawel. Wuch dostaje "-c /coinst.rpmy" i powinien brac te liste.

> - po wybraniu ręcznym kilku pakietów (basesystem, apache i kilka
> innyc) specjalnie pominąłem kernel. Niestety wuch o wybraniu add
> dependencies sie stwierdził iż jakikolwiek s pakietów wymaga jądra ???
> Tak ma być czy ogólnie wymaga się wiedzy iż jądro być musi ???
wymaga sie wiedzy - bardzo czesto ludzie nie chca dystrybucyjnego
kernela, i wtedy zaden pakiet nie powinien im marudzic...

> - porozpoczęciu instalowania wykłada się (wychodzi) i widać znów
> aktywność kmod tym razem chodzi mu o moduł net-pf-1 o który krzyczy
> przy instalacji pakietu setup. Koniec myślałem że załadowaniu modułu
> sieci to sprowokowało i zainstalowałem ponownie bez ładowania modułu
> sieci. Niestety błąd jest ten sam.
patrz p. 1 (nls_cp437)

> - wszystko idzie gładko tylko czasem pojawiają się komunikaty kmod'a
> że nie udało się załadować modułu net-pf-1 ale to nie przeszkadza
> prowizorce pracować poprawnie.
patrz p. 1 (nls_cp437)

> W każdym razie zainteresowanych dokumentacją proszę o komentarze,
> krytykę propozycje. Cokolwiek co polepszy pisany przeze mnie tekst.
propozycja: zrobic zamiast takiego "step by step HOWTO" raczej liste
jak zrobic poszczegolne rzeczy, czyli np. (poza podstawowymi):

- jak wlaczyc obsluge sieci
- jak dodac drivery do ethernetu
- jak dodac pakiet bez zalozonej struktury docelowej
- jak postawic katalog /tmp na osobnej partycji
- jak postawic roota na innym filesystemie niz ext2

itd. W ten sposob kazdy, wiedzac co chce uzyskac, bedzie wiedzial
rowniez _co_ po kolei powinien zrobic, a na dodatek _jak_ to zrobic.
Czyli jesli wiem, ze chce zainstalowac po plipie, to patrze:
- jak dodac drivery do PLIPa
- jak wlaczyc siec
- jak zainstalowac pakiety
- co zrobic po instalacji
i koniec.

--
Sebastian Zagrodzki			s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
UIN 1770835				http://sokrates.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...