pewne makra i ich używania

Sob, 14 Lip 2001, 01:05:31 CEST

Od jakiegoś czasu nieco na żywioł w części speców wpadły różen dodatrkowe
makra które są wspierane przez rpm-a jak %{__install}, %{__rm},
%{__autoconf} czy inne tego typu.
Dwie osoby pytały się mnie prywatnie co z tym zrobić i czy tego używać.
Nie odpowiedziałm bo nie miałem wyrobionego zdania na ten temat. Sam nawet
czasami też niejako powiększałem tu entropię.
Otóż ogólna teza jest taka żeby zaniechać używania tych makr bo
w tej chwili nie mają one sensu i wydaje się że wogóle nie bendą
takowego miały.

Krótkie uzasadnienie.

Istnieje wyraźna różnica między używaniem np. %{__make}, a %{__install} i
resztą i w zasadzie sam dopiero co ją dostrzegłem i byłem w stanie nazawć
niejako po imieniu. O ile używanie %{__make} ma *praktyczny* sens taki, że
we własnym ~/.rpmmacros można przedefiniować sobie prosto to makro na
"make -j <liczba_wątków>" o tyle z resztą makr nie ma tu takich własności
i to powinno być decydującym czynnikiem o tym, że należałoby się z ich
używanai. Poprostu te makra są nakładką 1:1 na istniejące polecenia i
niczym innym więcej na razie. Może dałoby sie coś więcej zaszyć w
makrach typu na ac/am/lt ale przynajmniej mi osobiście jasna konsepcja
takiego rozszerzenia nie przychodzi do głowy.

Mówiąc inaczej: jeżeli komukolwiiek uda się wykazać że konkretne kolejne
makro i jego używanie ma jakiś głębsdzy sens po za estetycznym to będzie
można wmienić podejście do tego. Na razie tego typu dodatki tam gdzie
wpadły wycofujemy.

Koments ?