zsh - zprofile

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Nie, 15 Lip 2001, 18:31:41 CEST

Przyuważyłem, dlaczego nie wykonuje się część /etc/profile przewidziana
dla zsh: w /etc/zprofile jest ". /etc/profile" - po czymś takim $0 nie
jest już *zsh, ale "/etc/profile" - wobec czego sprawdzanie shella
zastosowane w tym pliku zawodzi.

Co z tym zrobić? Sprawę załatwia zastąpienie /etc/zprofile symlinkiem do
/etc/profile - ale to takie sobie, bo jak ktoś zechce coś dopisać w
zprofile...

Druga sprawa - polecenia bindkey. W przypadku uruchomienia zsh z poziomu
innego shella, a nie jako login shell polecenia z /etc/profile się nie
wykonują - więc mamy niedziałające Home/End/itp.
To samo z HISTFILE (wg napisu z /etc/profile zsh ma inny format - ale
nie zauważyłem, żeby tak było rzeczywiście).

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/