zsh - zprofile

Nie, 15 Lip 2001, 21:25:22 CEST

On Sun, 15 Jul 2001, Jakub Bogusz wrote:

> Przyuważyłem, dlaczego nie wykonuje się część /etc/profile przewidziana
> dla zsh: w /etc/zprofile jest ". /etc/profile" - po czymś takim $0 nie
> jest już *zsh, ale "/etc/profile" - wobec czego sprawdzanie shella
> zastosowane w tym pliku zawodzi.
>
> Co z tym zrobić? Sprawę załatwia zastąpienie /etc/zprofile symlinkiem do
> /etc/profile - ale to takie sobie, bo jak ktoś zechce coś dopisać w
> zprofile...

.. to powinien to raczej dopisywać w /etc/profile.d/<skrypt>.sh :)
Ale patrz jeszcze niżej bo raczje powinno się to jeszcze inaczej
wykonać.

> Druga sprawa - polecenia bindkey. W przypadku uruchomienia zsh z poziomu
> innego shella, a nie jako login shell polecenia z /etc/profile się nie
> wykonują - więc mamy niedziałające Home/End/itp.

zsh jest zlinkowany z ncurses. IMHO jednak w inicjacji tego shella (w
kodzie) powinno być wykonywane możliwie duzo przypasań akcji do sekwencji
terminalowych na podstawie tego czy dana sekwencja w opisie terminala jest
czy jej nie ma.
Przyjrzałbym się kawałkom kodu w którym są dczytywane sekwencje
terminalowe z opisu terminala. Potencjalnie zapewne jest tam brak wąłsnie
kojarzenai tych akcji z konkretnymi sekwencjami terminalowymi. Takie
rozwiązanie pozwoliłoby uniknąć kawałkół z bind w profile. W zasadzie teki
kwałek z bind w profile jest konieczny tylko dla sheli którre nie są
polinkowane z term biblioteką jak ash czy pdksh. Bash czy shs może takŻ
inicjacje ewykonać bezpośrednio we włąsnym kodzie niicjacyjnym. Poniważ
bash używa readline to de facto potrzebne/brakujace skojarzenia były
dodawane na tym poziomie. Zsh nie używa readline czyli potencjalnie
analogiczne modufikacje jaki trafiły dawno temu do radline powinny trafić
i do zsh.

> To samo z HISTFILE (wg napisu z /etc/profile zsh ma inny format - ale
> nie zauważyłem, żeby tak było rzeczywiście).

Tu nie mam pojęcia.