zsh - zprofile

Bartosz Jakubski migo w supernet.com.pl
Pon, 16 Lip 2001, 00:31:48 CEST

Dnia 15 lip o godzinie 18:31:41 +0200, Jakub Bogusz napisał(a):
> Przyuważyłem, dlaczego nie wykonuje się część /etc/profile przewidziana
> dla zsh: w /etc/zprofile jest ". /etc/profile" - po czymś takim $0 nie
> jest już *zsh, ale "/etc/profile" - wobec czego sprawdzanie shella
> zastosowane w tym pliku zawodzi.
>
> Co z tym zrobić? Sprawę załatwia zastąpienie /etc/zprofile symlinkiem do
> /etc/profile - ale to takie sobie, bo jak ktoś zechce coś dopisać w
> zprofile...

Nie dalej jak parę dni temu napisałem właśnie o tym. Wbrew manualowi
opcja FUNCTION_ARGZERO ustawiona jest domyślnie.
Rozwiązanie (niezbyt ładne), to dopisanie "setopt no_function_argzero"
na początku sprofile

> Druga sprawa - polecenia bindkey. W przypadku uruchomienia zsh z poziomu
> innego shella, a nie jako login shell polecenia z /etc/profile się nie
> wykonują - więc mamy niedziałające Home/End/itp.
> To samo z HISTFILE (wg napisu z /etc/profile zsh ma inny format - ale
> nie zauważyłem, żeby tak było rzeczywiście).

Pewnie chodzi o to, że ZSH _może_ mieć inny format historii, rozszerzony
o jakiś tam czas, poszukaj w manualach.

--
-- .-  Bartosz Jakubski  ------------------- Sosnowiec  -. --
-- |   Free Software is a matter of liberty, not price   | --