2.2 vs 2.4 -- propozycja

Pon, 23 Lip 2001, 19:46:26 CEST

On 22 Jul 2001, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Coś w wakacje utrudnianie się Tomkowi włączyło. Zgadzam się z
> Jankiem. Rozrost rc-scripts to mały problem, a trzymanie tego w jednej
> kupie to nieoceniona zaleta pozwalająca nad tym panować. Rozwalenie
> tego na kawałki spowoduje że będzie to mało przejżyste i zagmatwane
> (np. niektóre zmienne trzeba by było eksportować). Ogólnie bagno.

Arek zwróć uwagę na jeden drobny szczegół. dujesz wszystkio do ejdnego
pakietu (do rc-scripts). Żeby mieć pewność, że niczego temu czemyuś nie
zabraknie musisz dodać do tego brakujace zależności, a juz w tej chwili w
tych brakujacych zależnościach są:

- pppd,
- raidtools,
- narzędzia do SLIP,
- narzędzia do PLIP.

Dojdą jeszcze:
- narzędzia do LVM
- narzędzia do USB,
- narzędzia do IRDA.

I co sie z tego robi ? Ano robi sie gruda wymagajaca sporej ilosci
pakietów. Po oddzieleniu tego i po zmodularyzowaniu mógłbyś odzyskać
właściwą lekkość rc-scripts mogąć wiazać zależnościami tylko to co jest Ci
w danej chwili potrzebne. Nieużywajac ppp nie potzrebuję mieć
/etc/ppp/if-{up,down}. Te rzeczy spokojnie mogłby trafić do ppp.

Co z ATM ? też ma trafić do rc-scripts ? jeżeli tak do todatkowo
rc-scripts uzaleznić bęzie trzeba od narzędzi do ATM.

Co do utrudnień i panowanai nad całoscią. Zauważ że, od dłuższego czasu
interfejs miedzy obsługą poszczególnych typół interfejśów i reszta
zarządzania siecią jest na tyle ustalony że wynoszenie poszczególnych
kawałków po za ścisły obręb pakeitu rc-scripts moze już mieć sens.

W tej chwili niespójnie do tego rozwiazana jest jeszcze kwestia
isapnptools i setserial (pierwsze jest startowane jhako normalny serwis, a
drugie jako skrypt z rc.sysinit).
Robi się to coraz mniej spójne. Widzisz to teraz ?

> Póki co to z Jankiem we dwóch zajmujemy się rc-scriptsami i żeby
> cokolwiek tego typu wprowadzić to musisz nas przekonać o zaletach i
> zyskach określonego rozwiązania , a na razie to
> Ci się kompletnie nie udaje.

Zważ argument o braku zależności lyub nadmiarowych zależnościach w
rc-scripts które mogłby uciec do podpakietów z narzędziami (od ppp do
innych).