Lilo 22.0

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
Pon, 25 Cze 2001, 13:28:40 CEST

On Mon, Jun 25, 2001 at 01:00:50PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> To, że się to z lekka w penym moencie zdezaktualizowało nie powinno
> powodować tego żeby to wycinać wogóle. Ty wiesz dobrze co jest na
ona jest jak najbardziej aktualna (w module bootdisk w CVSie leży
wersja absolutnie dostosowana do tej wersji dyskietki). Problem: nie
mieści się na dyskietce (tam już jest wszystko na styk, wyciąłem też
np. devices.txt, MAKEDEVa i okolice).

[ ciach kupa rzeczy o nieodpowiedzialności itp. ;) ]

> I jeszcze kujac póki gorące. Czy są jakieś szanse na to żeby generować w
> całości z crona dzień w dzień dyskietki startowe ? (o co prosiłem już
> kilka razy). Tak coby każdy miał z +- dziennym opóźnieniem dostęp do tego
> co jest na dyskietce startowej. Jeżeli to zrobisz raz to potem zaoszędzisz
> kupę czasu nad ręcznym okresowym generowaniem tych zasobów .. co także
> gdyby była obecna tam obsługa wyświetlania podpowiedzi na pierszym
> terminalu (o ile by wróciło to) pozwoliłoby bez zawracznia Ci głowy
> konserwować ten kawałek dokumentacji.
1. stara dyskietka nie nadaje się do budowania z crona:
a) wymaga to roota
b) nie zbuduje sie - stara bootkietka korzystała z glibca 2.1, kernela
2.2.17 AFAIR i okolic. Zrobienie nowej bootkietki z tymi rzeczami w
nowszych wersjach (bo takie są builderach) nie przechodzi, bo one są
_większe_ od starych. Np. glibc urósł o ok. 100kb. Kernel też jest
większy. Do tego wszystko (binarki, biblioteki, skrypty) ledwo się
mieści (vide obcięcie logo i dokumentacji). Mogę dodać dokumentację,
ale będzie to kosztem np. /sbin/badblocks albo czegokolwiek.
c) nawet ręczne budowanie bootkietki to jest rzeźba, bo nie buduje się
jej ze źródeł, tylko bierze starą, montuje initrd po loopie, i na tym
initrd się zmienia, poprawia, potem robi się kopię na czysty ramdysk
(żeby się lepiej kompresowało) i robi image.

Dlatego nie będę szykował budowania starej wersji bootkietki.

2. nowa bootkietka nadaje się do budowania, ale _jeszcze_ nie nadaje
się do instalacji (chyba :>), i nie ma pełnej funkcjonalności starej
bootkietki (brak pcmcia, reisera i okolic - przynajmniej taki stan był
jakiś krótki czas temu, nie śledziłem na bieżąco więc tu się musi Rafał
wypowiadać co do używalności nowej dyskietki).

> Tu także jeszcze do Rafała żeby tak przygotowywał zasoby źródłowe pod nowy
> instalator żeby genroewanie z crona na builderach w obrazów dzień w dzień
> było możliwe.
to jest robione właśnie z takim założeniem.

--
Sebastian Zagrodzki			s.zagrodzki w mimuw.edu.pl
UIN 1770835				http://sokrates.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...