kernel 2.2.18-15 i kilka szczęgółów z instalatora

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Czw, 22 Mar 2001, 22:44:35 CET

Dnia Thu, Mar 22, 2001 at 10:03:55AM +0100, Rafal Cygnarowski napisał(a):

> Ja bylbym jeszcze za skorelowaniem wielokrotnych iso z prowizorka.

_NIE_. przeliteruje P R O W I Z O R K A. nie "rozwiazanie docelowe" tylko
"prowizorka" nie "instalator" tylko "prowizroka", nie "super program od
wszystkiego " tylko "prowizorka". Moze jeszcze raz "prowizorka",
"prowizorka", "prowizorka", "prowizorka".
Wszystko jasne ?  nie ? "prowizorka", "prozwizorka". lepiej ? no to
fajnie.
Mimo iż być może od frontu "prowizorka" prezentuje sie całkiem nieźle, to
jej kod dokładnie odpowiada nazwie. Wszystko jest połatane na taśme
klejącą i gume do żucia. Dodanie czegoś nowego jest możliwe, ale nie
zaspokoji mojego poczucia szczęścia. Tak więc nadeszła chwila na
wiekopomne oświadczenie:
"poza drobnymi bugfixami, nie będzie żadnych zmian w prowizorce z mojej
strony". Już chyba kiedyś to mówiłem, ale chyba wtedy nie dysponowałem
wystarczająco silną wolą.
W zamian zintensyfikuje rozwój "command line" interfejsu wucha, tak żeby
mógł przejąć wszystkie obecne zadanie prowizorki (i kilka dodatkowych). W
przeciwieństwie do prowizorki, dodanie wsparcia dla MULTI-cd do wucha jest
wzglednie proste i moze zostać zrobione elegancko.

> [...]
> instalacji. Aktualnie jest to robione na podstawie kilku na sztywno
> wykonanych list pakietow (base/route... i cos tam jeszcze).
>
> Zastanawialem sie, czy nie lepiej byloby wykonac w nastepujacy sposob:
>
> a) ustalic kilka grup pakietow, ktore bylyby listami takimi, jak aktualnie
> jest np. base. Bylyby to np. base (taki na prawde najmniejszy pakiet, zeby
> skrzynka linux-owa po prostu wystartowala), WWW (apache, php...), devel
> (kompilatorki...), desktops (kde, gnome...), services (mail/ftp/nfs... ) i
> co tam komu jeszcze przyjdzie do glowy (pewnie znacznie lepszy podzial,

moja świetlana wizja idzie krok dalej: wuch (nawet w stanie obecnym).
Przecież w jego selektorze pakietów, sa przewidziana grupy pakietow
definiowane przez użytkownika (próbuje to odczytać z pliku groups).
Brakuje jedynie tych grup.

> b) kazda grupa znajdowalaby sie w calosci na jednym cd i nie bylaby
> zalezna od cd nastepnego (przyklad: jesli jakis pakiet znajduje sie
> w grupie WWW, a grupa ta znajduje sie na cd1, to nie moze podczas
> instalacji wymagac cd2) - tym samym bedzie mozliwosc zainstalowania
> wszystkich pakietow z cd1 bez koniecznosci sciagania iso cd2 (logiczne,
> prawda?)

super. ale nie realne. BTW. jak ktos sciaga (a nie kupuje/dostaje) iso, to
chyba lepiej żeby sobie instalował via ftp.

> c) Podczas instalacji przy wybieraniu pakietow pierwszym pytaniem bedzie,
> ktore grupy chce zainstalowac (base nie podlega temu pytaniu, bo bez niego
> i tak sie nic nie zainstaluje)

zainstaluje sie. Prawie caly base zostanie dodany z zaleznosci
generowanych przez inne pakiety (np. wystarczy intalowac samego fetchmail,
a zainstaluje sie( po wybraniu zmailer jako smtpdaemon) : setup, FHS, dev,
glibc, cracklib, cracklib-dicts, db2, db3, gdbm, libwrap, make, mawk,
ncurses, openssl, pam, cyrus-sasl, openldap, popt, logrotate, whoson,
zmailer, fetchmail)

> d) Potem juz powinny byc pytania tak jak ma to miejsce np. przy wybieraniu
> pakietow 'apmd' czy 'lilo' kontra 'grub'

ok.

> e) poza install-logiem lista pakietow powinna byc zapisana w jakim tam
> miejscu... moze posluzyc juz jako gotowa podstawa do instalacji na innej
> maszynce (a moze bedzie zawiarala jeszcze cos wiecej niz tylko informacje
> o pakietach?)

ok. w sumie systarczy rpm -qa na nowej maszynce.

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl