PLD-1.0 -- zaczynamy

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Pią, 9 Lis 2001, 00:20:44 CET

On Thu, 8 Nov 2001, Tomasz Kłoczko wrote:

> On Thu, 8 Nov 2001, Jacek Konieczny wrote:
> [..]
>
> Teraz nie jest nie tyle za wcześnie (czas jest odpowieni) co brak poprostu
> zasobów dyskowych na ftp. Rozwiązań jest kilka i CS się tu spóźnia (nie
> mam tu żadnych sygnałów o tym czy cokolwiek się posuneł w sprawie
> uruchomienai infrastruktóry builderów) co w zasadzie powoduje, że mamy
> powody do tego żeby pzrestać sie an razie w tym kierunku oglądać. tak czy
> inaczje wymaga to zroganizowania tylko infrastruktóry pod rozgałęzienie.

Poniewaz mowisz o braku infrastruktury, ze swej strony (co juz tu bylo
pisane i jest de facto wykorzystywane pod PLD) daje ep09, czyli
2xPIII 1GHz, 1GB RAM, i dla PLD 25 GB miejsca na dyskach U3 SCSI IBM'a.

To na teraz, zeby to PLD-1.0 STABLE wreszcie wyszlo, co m.in. spowoduje
ze bedzie sie mozna bardziej intensywnie zajac zarabianiem pieniedzy :)

Jedyny klopot zeby byl to ftp serwer to rura - 2xPolpak, dlatego na ircu
z kloczkiem wyliczylem koszty podobnej maszyny, tylko z 2x36GB dysku.
Cena wyszla ponizej 8000 PLN netto. Tak ze w przewidywalnej przyszlosci
taka maszyna jest w zasiegu. Lacze, przy wykorzystaniu "only for PLD",
zaoferowal ICM wiec jak kasa sie znajdzie - maszyna stanie.

[..]
> Może nie tyle osoby co argumenty bać ich brak :)
> Przykładowo wczoraj Marcin rzucał luźne uwagi o tym co powinno wpaść a co
> nie (trochę na zasadzie WidziMisie :).
Tomek, uwagi byly luzne, ale z tego co piszesz widze ze nie zrozumiales
o co mi chodzi. Otoz w CVS jest > 2.5k specow, co powoduje ze przy obecnej
liczbie developerow, trzeba ustalic priorytety - ktore pakiety sa wazne
(kernel,glibc,lilo,XFree itp.), a ktore mozna robic w drugiej kolejnosci,
jak te wazne juz beda gotowe. Chodzi o odpowiednie zarzadzanie ograniczonym
jednak zasobem jakim sa developerzy...

> W tym względzie argument był´takie
> że żadnemu z nas w sumie nie można pozwolić na decysoewanie o tym czy
> pakeit ma w sumie wpaść czy nie z zasoby pełnej wersji. Decydować powinno
> jeżeli już i to przedewszystkim to czy pakeit jest gotowy do użycia (czy
> jest poprawnie opracowany). Porostu decydowanie za kogoś o tym co ma mu
> byc pptrzebne a co nie to jednak nie ten poziom decyzji jaki powinniśmy
> podejmować. Owszem jest tu mozliwe podejście nieco rozmiękczone ale
> niemniej na uwadze powinno być pzredewszystkim włąsnie tego typu
> kryterium.
Tak, po 1. czy pakiet jest gotowy, ale po 2. czy dany pakiet jest kluczowy
dla dystrybucji...

> Kontynuując .. braki dyskowe mozanby spróbować rozwązać kręcąć sie ostrzej
> wokół propozycji jaką ustnei w trakcie spotkanai w Wawie rzuciła
> Agnieszka, że PLUG mółby spróbiwać sfinansować zakup maszynki. Odciążyłoby
> to kennego od serwowanai, samo serwowanie mogłoby się odbywać z szybkiego
> punktu szkieletu ICMu, a dedykowan maszynka zajmowałaby sie w tym momencie
> już tylko serwowanien ftp/rcync.

Mysle, ze "na szybko" wystarczy dokupic dysk do kennego.
Tylko niech baggins nie protestuje, ze nie dellowski i nie hotswapowy.
Kupic taniego IBM'a 36GB SCSI, dac stosowna przejsciowke i wystarczy....
Trzeba na to naprawde niewielkich pieniedzy (ok. 1kPLN netto).

PLUG mozna probowac przekonywac do maszyny o ktorej pisalem wyzej,
ale nie rozmawialem jeszcze z Pania Prezes.

M.
--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.pk.edu.pl == |-
-| == Strona Domowa   -      http://venus.wis.pk.edu.pl/marcus/ == |-