Co z License:

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 9 Lis 2001, 08:18:07 CET

On Thu, Nov 08, 2001 at 11:08:43PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> Niestety producenci udziwniają, i nie wszystko da się sprowadzić do
> kilku ustalonych nazw...

> Tu trzeba się zdecydować na którąś pisownię :)
Proponuję małe litery. Dużymi będą oznaczane nazwy własne licencji.

> "Public Domain" jest zbyt ogólne? IMO nie.
W sumie racja.

> Czasami też jest "non-commercially distributable".
Proponował bym: distributable,non-commercial-use

> Albo "distributable if unchanged".
Takie coś u nas już nie jest "distributable".

> To bywa nieścisłe - i nie wiadomo, czy
> źródła mają być niezmienione, czy binarka z niezmienionych źródeł
> - a jeżeli to drugie, to przeważnie nie możemy pakietu dystrybuować, bo
> jakiś patch jest niezbędny...
Wątpliwe sprawy można opisywać jako:
Licence: other (tu jakieś szczegóły)

> Warto też dodać 1 egzemplarz innych "znanych licencji".
Zgadza sie. COPYING to był tylko przykład.
Ale z drugiej strony inne licencje zostawiłbym w %doc.

> I proponowałbym uściślić, co oznacza "BSD", a co "BSD-like".
> Czy "BSD" dotyczy oryginalnej licencja (z "Regents of University..."),
> czy standardowa licencja 4-punktowa (z "advertising clause"), 3-punktowa
> (bez tej klauzuli)...
> Czy "BSD-like" można używać też w stosunku do licencji sformułowanych
> inaczej niż BSD, ale o tych samych podstawowych założeniach (można
> używać kodu pod warunkiem dodania informacji o pochodzeniu).

IMHO BSD-like musi wylecieć. Niech będą 3 konkretne licencje BSD,
a wszelkie BSD-like niech będą np. "distributable" z odpowiednim
komentarzem.

Pozdrowienia,
	Jacek