Lista rzeczy które tzreba uporządkować przed faktycznym oddzieleniem 1.0

Śro, 21 Lis 2001, 01:52:42 CET

On Wed, 21 Nov 2001, Lukasz Trabinski wrote:
[..]
> 3. Pogoń za nowościami - dotyczy to również patchy dodanych do kernela

Wiem że z boku tak to wygląda ale to nie jest pogoń sensu stricte tylko za
najnowszą wersją. Chodzi o to że z wersji na wersje w orginalnych źódłach
poprawiane jest sporo rzeczy które maja małe szansze żebyśmy sami
pousuwali i/lub żeyśmy nawet się na nie nadziali.
Utrzymanie możliwie dużym zakresie swieżości pakeitów daje nam czas na
pracę nad innymi zasobami które wymagaja więcej niż tylko zmiany wersji w
otoczeniue już zasobów które mają poprawione różne inne błędy.
Owszem to też znaczy że od czasu do czasu zdażają się kolejne wersje
wypuszczane pzrez mainatainerów które są gorsze niż popzrednie ale
statystycznie raczej całsoć zyskuje na zmnieszeniu ilosci błędów.
Trzymanie tutaj stałego tempa zmian powoduje też że nie musimy robić
pewnych zmian skokow co zawsze jest trudniejsze do wykonania.

[..]
> Ostatnia rzecz jaka mi przychodzi do głowy, to zauważam zbytnią
> personalizacje poszczególnych pakietów do własnych upodobań. Wydaje mi
> się, że powinno się przyjąć w miare standardowe i konieczne ustawienia
> (mowa tu o parametrach configure tudzież patchach włączających określone
> zachowanie programów - kolory,napisy itp). Nie chce tu podawać
> konkretnych przykładów, bo zaraz część osób się obrazi. :-)

Mnie denerwują ikonki do applnk nie w rozdzielczosci 48x48 :)
To też akurat będzie raczej musiało być zmienione. Są gdzieś te bitmapy w
większej rozdzielczości ? i/lub dlaczeog zostały wrzucone w takiej, a nie
inne niskiej rodzielczości ?

> [...]
> Yyyy... Każdy może prawda krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do
> krytyki panie to nikomu... Mmmm... Tak nie... Nie podoba się. Więc dlatego
> z punktu mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy
> zrobić żeby tej krytyki nie było. Tylko aplauz i zaakceptowanie. Tych
> naszych prawda punktów, które stworzymy.
> INSTRUKTOR KO
> Ja uważam, że to jest chyba bardzo rozsądne co pan mówi... I... Mmmm...
> Chyba jest potrzebne po prostu.
> PROKURATOR - WETERAN
> No więc wobec tego należy wziąć się do pracy i budować. Organizować.

Raczej chodzi tu o to że w kwestii 1.0 jeżeli się przyjrzeć temu co
padało tutaj to nie było jeszcze tak naprawdę na poważnie dyskusji o tym
co tzreba zrobic i w jakeij kolejnośic. To co podałem to też nie jest
próba powiedzenia "tak ma być .. kropka" tylko próba wyłyskania tych
konkretów bo (tak z ręka na sercu) to i ja sam się nad tym tak zupełnie
dogłebnie nie zastanawiałem (mam mgliste pojęcie o tym jak pewne zreczy
powinny IMHO wygladać ale to wszystko bo sam przecież też niczego takiego
do tej pory nie robiłem .. owszem robiłem rzeczy dość podobne ale to
wszystko). Niemniej powinniśmy unikać tega że takie rzeczy po próbie
omówienia w (za)wąskim gronie próbuije się od razu wdrożyć (tagowanie,
wyznacznie terminów itd.).
Jak za kawałek zaraz po tym jak wyjdzie 1.0 będziemy szykować się do
wypuszcznia kolejnej wersji to będzie już coś innego .. będzi można się
odwołać do konkretnych doświadczeń. Po drodze przyjdzie popełnić nam
kilka jeszcze błędów tak czy inaczej. Niemniej nie powinno tu być efektu
ukrywanai krytycznego patrzenia :) Patrznia które o ile zamieni się w
słowa bardzo prawdopodobne że ustzreże nas przed popełnieniem kilku
błędów :)

Tak czy inaczje mam nadzieje, że już jest mniej więcej jasne jest że
diabeł tkwi w szczegółach które każdy z nas może niemal w pojedynkę
namierzać i usuwać jeśli nie przynajmniej lokalizowac i wyciągać na
wierzch o ile nie potrafi sobie sam z nimi dać rady.