Lista rzeczy które tzreba uporządkować przed faktycznym oddzieleniem 1.0

Lukasz Trabinski lukasz w lt.wsisiz.edu.pl
Śro, 21 Lis 2001, 17:40:44 CET

On Wed, 21 Nov 2001, Tomasz Kłoczko wrote:

> Wiem że z boku tak to wygląda ale to nie jest pogoń sensu stricte tylko za
> najnowszą wersją. Chodzi o to że z wersji na wersje w orginalnych źódłach
> poprawiane jest sporo rzeczy które maja małe szansze żebyśmy sami
> pousuwali i/lub żeyśmy nawet się na nie nadziali.

Jasne, nie chodziło mi o _wszystkie_ pakiety, ale cześć napewno nie wymaga
_żadnych_ poprawek i nie ma konieczności wrzucania "snapshotów".
Zresztą miałem też na myśli patche na kernel, niby poprawiające
bezpieczeństwo, a tak naprawdę wpływający niekorzystnie na stabliność
kernela.

> Jak za kawałek zaraz po tym jak wyjdzie 1.0 będziemy szykować się do
> wypuszcznia kolejnej wersji to będzie już coś innego .. będzi można się
> odwołać do konkretnych doświadczeń. Po drodze przyjdzie popełnić nam
> kilka jeszcze błędów tak czy inaczej.

Niewątpliwie, patrząc wstecz np. na taką dystrybucję jak RedHat. Pamiętam
na przykład, że ręczny upgrade (pakiet po pakiecie) z RH 4.1 na 4.2 to
było spore osiągnięcie, obecnie robic się to praktycznie za pomocą jednego
polecenia. Jednym słowem owa (nielubiana przez niektórych) dystrubcja
cały czas się rozwija i udoskonala. Jasne jest również, że nie ma
dystrybucji idealnej. Podsumowując, wydaje mi się, że łatwiej nam będzie
wypuścić wersje stabliną z ograniczoną liczbą pakietów (taki niezbędny
base plus pare dodatków ułatwiających normalną prace), ale za to
stabliną i dopiero w wersji 1.1 lub 1.2 pomyśleć o reszcie pakietów.

--
*[ Łukasz Trąbiński ]*
SysAdmin @wsisiz.edu.pl