STABLE - podstawy (100 linii)

--s+ ser w metalab.unc.edu
Śro, 21 Lis 2001, 23:32:49 CET

--->[Quoting Witold Filipczyk <juandon w poczta.onet.pl>:]

> Jak już niejednokrotnie pisałem jestem za posortowaniem (uporządkowaniem) qsort-em zasobów.
> To znaczy z każdym pakietem trzeba stowarzyszyć liczbę naturalną, tak żeby można było
> pakiety ustawić w kolejności instalowania.
> Na pierwszą płytkę pakujemy tyle pakietów ile się zmieści, tzn.
>
> `du (1..n)` <= max && `du (1..n+1)` > max
>
> Jeśli pakiety na płytce będą wypalane w takiej kolejności to osiągniemy dodatkowo wzrost szybkości
> instalowania (skrócenie czsu).

1. pliz tnij wiersze na krotsze niz 70 znakow, bo sie nie da czytac.
2. wolalbym podzial plytek taki, by na pierwszej zmiescilo
   sie wszystko bez Xow z dodatkami, poniewaz na serwerze
   nie uzywam Xow, to wystarczylaby mi tylko jedna plytka
   do instalacji, co ja potania i upraszcza. przekladanie
   plytek jest dodatkowo irytujace.

> O tym który jest bardziej przydatny, fajniejszy, ładniejszy też powinna zdecydować jakaś ankieta.

ogolnie co do demokracji to sie zgadzam, ale nie zaprzegajmy jej
do niewaznych czynnosci, co do ktorych mozemy osiagnac zgode
na liscie. mnie bardziej bulwersuje sprawa kernela (2.2 contra 2.4),
tu bym chetnie umozliwil glosowanie, jestem ciekaw wynikow.
nie uzywam od dluzszego czasu 2.2, zatem dziwi mnie po prostu
utrzymywania dystrybucji na tej serii jader, wydaje mi sie,
ze wynika z nadmiernego konserwatyzmu niektorych z nas wzmocnionego
poczatkowymi (przed 2.4.7), nazwijmy to delikatnie, niedoskonalosciami
obslugi niektorych sterownikow i pamieci swap. jednak naprawde
dzis nie wyobrazam sobie zycia bez iptables, dziwie sie ogromnie,
jak zwolennicy 2.2 sobie bez tego niego radza.

> Pytanie3: Jaki może być maksymalny rozmiar pakietu .rpm?

sorki, ale dzisiaj praktycznie nie widuje komputera z 4mb ramu,
po prostu zezlomowano tyle starych maszynek, ze znalezienie
za mala kase dodatkowych 4mb jest bardzo proste, a prosze pamietac,
ze glibc powoli staje sie dla maszynek z mala iloscia ramu
po prostu ciezkostrawny. skoro plyta glowna 486 z prockiem
kosztuje mniej niz 40zl, to naprawde nie oplaca sie w to bawic, bo
to sport dla sportu. jak skonczymy robic jakies stabilne distro,
to czemu nie, mozesz sie tym zajac, na razie sa _o wiele_
powazniejsze zadania.

> Gdzie jest zwięźle i dokładnie (ze szczegółami) napisane jak pisać .spec-i dla PLD.
> (aktualny opis wszystkich możliwych do zastosowania makr i ideologicznie słuszny sposób
> ich stosowania).
> Oprócz tego "co i jak" powinno też być "dlaczego tak, a nie inaczej", bo to zdecydowanie
> przyspieszy przysposobienie się.
> Tak właściwie to te informacje powinny znaleźć się w FAQ, dlaczego k. nie ma jeszcze FAQ
> dla tej listy.

chyba na www jest conieco napisane, jesli nie, to serdecznie zapraszam
do rozszerzenie tego dokumentu.

--
           http://ibiblio.org/ser/ | http://it-zone.org/
linuxdoc.org|gnu.org|hyperreal.pl|pld.org.pl|maxweber.net|it-zone.org